![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 663 Pomógł: 6 Dołączył: 3.06.2007 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Czy ktoś z was jest za tym żeby wprowadzić ustawę o zmienie polskiej ortografii ?! Potrzeba nam 100.000 podpisów (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif) Może się uda. Mój pomysł na reformę to :
ą => on (np mondry zamiast mądry) ę => en (np bendzie zamiast będzie) ó => u ż => rz ch => h i jeszcze 2 kontrowersyjne ale skoro i tak są 2 litery których nie używamy więc spoko: ł => w w => v ź => x Prosze o opinie na ten temat (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif) Myślę że już w 2 pokoleniu o reformie nikt by nie pamiętał a nasze wnuki nie miały by już problemów. Jak pomysł się przyjmie to zbieramy podpisy online i wysyłamy do Giertycha:D Ten post edytował Black-Berry 13.06.2007, 22:55:19 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 866 Pomógł: 32 Dołączył: 2.06.2004 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
He he, akurat z tym argumentem o poświęcaniu czasu na matematykę to trafiłeś, ale chyba we własną stopę. Jeżeli chcemy iść tokiem upraszczania, to ja nie rozumiem po co w ogóle uczyć się tej matematyki? Nie prościej nauczyć dzieci nauki korzystania z kalkulatorów? Albo obsługi jakichś porządnych programów typu Math Microsoftu. Idąc dalej po co nam W-F? Nie prościej nauczyć czytania programu Eurosportu ze zrozumieniem? Geografia? Mamy przecież Google Maps etc.
Zapewne dla większości tak nie jest, ale akurat dla mnie język w postaci zapisu literowego na papierze (ekranie, etc) wraz ze wszystkimi znakami diakrytycznymi jest piękny (i nie mówię tu tylko o polskim), tak samo jak angielski jest piękny z powodu strasznie skomplikowanych zasad rządzących wymową. Zabawne swoją droga jest to, jak mało obcokrajowców potrafi mówić po angielsku, już o specyficznych szkockim czy walijskim akcencie nie wspomnę (a cockney to już w ogóle czarna magia), używając ohydnego spłaszczonego amerykańskiego, który jest mieszanką nie zachowującą piękna składników, ale właśnie tego piękna pozbawioną. A kończąc już, uważam że cały polski alfabet jest naszą spuścizną kulturową, tak samo jak dzieła literatury, czy innych sztuk. Zaś pomysł okaleczenia tej spuścizny pod pretekstem upraszczania, mógł się zrodzić jedynie w umyśle osoby bądź płytkiej, zwyczajnie głupiej i nie okrzesanej, bądź bezmyślnej, takiej która niedostatecznie głęboko przemyślała swój pomysł. ______ PS. Sam jestem dysortografem i dysgrafikiem, posiadam też na pewno bardziej ścisły niż humanistyczny, ale nie brak mi odrobiny jakiejś ambicji, odrobiny patriotyzmu i odrobiny zdrowego rozsądku. Zaledwie odrobiny. Ten post edytował sztosz 14.06.2007, 21:45:08 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 663 Pomógł: 6 Dołączył: 3.06.2007 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
He he, akurat z tym argumentem o poświęcaniu czasu na matematykę to trafiłeś, ale chyba we własną stopę. Jeżeli chcemy iść tokiem upraszczania, to ja nie rozumiem po co w ogóle uczyć się tej matematyki? Nie prościej nauczyć dzieci nauki korzystania z kalkulatorów? Albo obsługi jakichś porządnych programów typu Math Microsoftu. Idąc dalej po co nam W-F? Nie prościej nauczyć czytania programu Eurosportu ze zrozumieniem? Geografia? Mamy przecież Google Maps etc. Dlaczego uczyć geografii? Po to żeby ktoś potrafił napisać google-maps. Po co matematyki pytasz? Po to żeby ktoś wogóle umiał programowac. Czy to naprawdę nie jest takie oczywiste że uproszczenie niepotrzebnych zasad to nie to samo co zaprzestanie kształtowania swojej osoby?Zaś pomysł okaleczenia tej spuścizny pod pretekstem upraszczania, mógł się zrodzić jedynie w umyśle osoby bądź płytkiej, zwyczajnie głupiej i nie okrzesanej, bądź bezmyślnej, takiej która niedostatecznie głęboko przemyślała swój pomysł. Ataki personalne w moją stronę wcale nie świadczą na twoją kożyść w tym wypadku bo nie sa rzeczowym argumentem tylko wyrazem postrzegania świata jakoby tylko twoje zdanie się liczyło i jeśli ktoś uważa inaczej to napewno jest głupi... Sory ale takie argumenty przedstawiają dzieci w przedszkolu.
Ten post edytował Black-Berry 14.06.2007, 21:51:38 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 7 494 Pomógł: 302 Dołączył: 31.03.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 663 Pomógł: 6 Dołączył: 3.06.2007 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To, że czegoś nie rozumiesz nie oznacza, że jest to niepotrzebne. W takim razie pokornie czekam na wyjaśnienia dlaczego piszemy żaba a nie rzaba bez żadnego rozsądnego powodu poza tym nie rozsądnym, że jest to zaszłość językowa. Zamieniam się w słuch.Moja rada jest taka że jeśli ktoś naprawde nie ma poważnych argumentów (niech przynajmniej będą zabawne jeśli już bardzo ktoś chce się wypowiedzieć) to niech nie powiększa niepotrzebnie rozmiarów tej dyskusji. Ten post edytował Black-Berry 14.06.2007, 22:21:21 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 13.10.2025 - 20:04 |