![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 1 467 Pomógł: 13 Dołączył: 22.02.2003 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
bardzo mnie zastanwia, czemu firmy poszukujący programistów PHP wymagają znajomości (X)HTML, CSS/JS oraz najlepiej jeszcze Flasha? Przecież programista!=grafik. Grafik to człowiek z wyczuciem estetycznym, artysta. Programista to też artysta, ale w inny sposób - nie umie tworzyć rzeczy ładnych w powszechnym rozumieniu. Osobiście uważam te dwie role za skrajnie oddzielne. Ktoś podziela moje zdanie, czy też moje narzekania są odosobnione (jestem ciekaw bo nie wiem jak się ustosunkować do problemu, a chcę znaleźć jakąś pracę). Pozdrawiam |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 262 Pomógł: 21 Dołączył: 3.05.2004 Skąd: Sopot, Krakow, W-wa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat albo się dostosujemy albo zginiemy:P Albo bedziemy na tyle dobrzy w jednej rzeczy aby nie musiec odwalac fuszerki robiac wiecej niz jedna rzecz... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 191 Pomógł: 5 Dołączył: 13.01.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Albo bedziemy na tyle dobrzy w jednej rzeczy aby nie musiec odwalac fuszerki robiac wiecej niz jedna rzecz... dlaczego zaraz fuszerki? nie mówiłem tego w tym sensie;) znajomość flash'a - tak najczęściej określa się wymaganą znajomość actionscriptu na poziomie większym niż gotoAndStop(3); - dzieje się tak, bo każdy kto liznął flash'a i zrobił jakąś animację poklatkową turlającej się piłki o rozmiarze 30KB od razu ogłasza, że "zna flash'a" - ja znam PHP i znam się na AS'ie - a stworzenie grafiki do flash'a jest o wiele prostsze niż na zwykłą stronę (testowo mogę sobie wstawić lipną czerwoną gwiazdkę z kresek, oskryptować jej zachowanie a dopiero na końcu podmienić ją na jakąś wypaśną grafikę) - w HTML'u mogę w ten sposób co najwyżej jakiś blok podrzucić, bo przy bardziej złożonych stronach blok na blok zachodzi i trzeba ciąć grafiki PS. w każdej rzeczy trzeba też znać umiar - wracając do tego nieszczęśliwego flash'a to okodzenie wszystkiego co się da oczywiście zmniejszy nam plik wynikowy i to czasem o bardzo duże wartości, ale taki plik odpalony na średnim kompie zamuli go niemiłosiernie (zamiast "idź od klatki do klatki" musi wykonać "oblicz współrzędne, przesuń o 60px w prawo i 80px w lewo (ruchem sinusoidalnym oczywiście - w końcu potrafi hehe), potem zmniejszaj alphę do 0 i zniszcz obiekt:P") świetna znajomość jednej rzeczy nie wyklucza perfekcyjnej znajomości drugiej - według mnie tylko poprawia zrozumienie zależności w tym co trzeba wykonać |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 4.10.2025 - 23:41 |