![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 18 Pomógł: 0 Dołączył: 4.08.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
zabrałem się parę dni temu za próbę wymyślenia struktury gry, powszechnie nazywanej "kulki". Nie będe jej opisywał, bo wydaje mi się że każdy ją zna (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) I zatrzymałem się na problemie którego nie mogę sam rozwiązać. Mianowicie jak powinno przebiegać sprawdzanie czy w poziomie, pionie, lub ukosie nie ustawiły się akurat 4 kulki tego samego koloru? Myślałem o nieskończonej pętli, która będzie sprawdzała wszystkie pola obok przestawionej kulki, i jeżeli nie natrafi na taką samą to przerywa się instrukcją break;, jednak nie jest to zbyt dobre rozwiązanie, bo przecież może być sytuacja gdy wstawiamy kulkę w środek gotowego już rzędu i wtedy z żadnej strony nie będzie po 4. Ten post edytował Koperfild 4.07.2008, 21:46:38 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 380 Pomógł: 2 Dołączył: 5.01.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
algorytm nie bedzie trudny, mozna np tak:
przeszukujesz komorki wierszami z gory na dol, od lewej prawej jesli kolumna nie jest pusta sprawdzasz rekurencyjnie - sasiadujace pola w prawo - sasiadujace pola na ukos (prawy dolny rog) - sasiadujace pola na ukos (lewy dolny rog) //dopisane - sasiadujace pola w dol od kulki jesli ktores z tych sprawdzen da wynik >= 4 to kasujesz dany rzad, nie wiem jak w kulkach ma sie sprawa "podwojnych" rzedow, ktory zostanie skasowany jesli postawiona kulka tworzy jednoczesnie rzad pionowy i poziomy, ale to juz kosmetyka stan planszy musisz sprawdzic po kazdej zmianie na niej a nie tylko po przestwieniu kulki (kulki dolaczane z automatu tez moga spowodowac ulozenie rzedu czterch takich samych) a ten, w jaki sposob chcesz zorganizowac komunikacje z serwerem? Ten post edytował maryaan 24.02.2007, 11:26:24 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 12.10.2025 - 00:06 |