![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 139 Pomógł: 0 Dołączył: 12.07.2005 Skąd: krakow Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
witam,
nie bede pytal jak stworzyc klase w php i czy wogole programowanie obiektowe ma sens, bo takie pytania sa nie na miejscu. od poczatku. chcialbym stworzyc np galerie zdjec i przy okazji pobawic sie troche php wykorzystujac obiekty. i tu rodzi sie wiele pytan. 1)galeria to zbior zdjec ktore same w sobie sa obiektami(maja jakas zawartosc, wymair, nazwe, itp). wiec moj obiekt bedzie czysto opisowy, bedzie niejako kopiowal to co juz jest zapisane w zdjeciu, dostarczal zebranych metod do odczytania tych informacji czy modyfikacji zdjecia. a i tak koniec koncow celem nie jest utworzenie obiektu samego w sobie lecz stworzenia pliku HTML i zycie takiego obiektu sie konczy. tak czy siak sie zakonczy jak uzytkownik zamknie przegladarke. dlatego uwazam ze uzywanie obiektow w php ma ograniczone zastosowanie. widze tu 2 podejscia. w momencie kiedy chce tylko pokazac zdjecia w przegladarce stosuje podejscie podstawowe lub wykorzystuje metody statyczne. kiedy uzytkonik bedzie chcial zmodyfikowac konkretne zdjecie - tworze obiekt i wykonuje operacje. reasumujac przy tworzeniu stron dzialamy na fizycznych obiektach(zdjecie, rekord tabeli z informacja o uzytkowniku, lista ksiazek) w wiekszosci przypadkow nie musimy nic z nimi robic a tylko je pokazac. dlatego stworzenie duzej ilosci obiektow przechowujacych pelna informacje mija sie z celem i jest malo wydajne. chcialbym poznac wasza opinie na ten temat, bo mam male doswiadczenie w pisaniu obiektowym w php, a nie chce wywazac otwartych drzwi pozdrawiam (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/guitar.gif) |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 465 Pomógł: 137 Dołączył: 26.03.2004 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
Owszem - jeśli powołujesz obiekt, to wypadałoby, aby można zrobić z nim coś więcej niż tylko wyświetlić. Pamiętaj jednak, że nie zawsze powołanie obiektu musi być całkowite. Nie musisz wywoływać wszystkich jego metod, czy wypełniać wszystkich wartości. Po prostu konstruujesz obiekt etapowo, co zaoszczędza wiele czasu.
Używanie obiektów ma ograniczenia. Można jednak zawsze zserializować dane (obiekt), a to również oszczędza sporo czasu. Zgadzam się do wypowiedzą stickera dotyczącej zastosowania oop, ale do galerii zdjęć polecam obiekty. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 139 Pomógł: 0 Dołączył: 12.07.2005 Skąd: krakow Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Pamiętaj jednak, że nie zawsze powołanie obiektu musi być całkowite. Nie musisz wywoływać wszystkich jego metod, czy wypełniać wszystkich wartości. Po prostu konstruujesz obiekt etapowo, co zaoszczędza wiele czasu. co przez to rozumiesz? powolujac obiekt rezewujesz iles miejsca w pamieci i czas na to posiwecony jest staly(?) bez wzgledu czy wypelnisz go konkretnymi wartosciami. myle sie? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 15.10.2025 - 00:38 |