Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 92 Pomógł: 0 Dołączył: 17.04.2006 Ostrzeżenie: (0%)
|
Witam
Jeśli taki temat już był, to proszę, podajcie mi linka. A więc: Chce stworzyć grę internetową w php, typu OGame itd.. Gra była by rozbudowana, i dlatego chciałbym aby była łatwo rozszerzana, wykorzystam oczywiście szablony i pliki językowe..., oraz będzie napisana obiektowo. Chciałbym abyście przedstawili inne, lepsze rozwiązania : Cytat A) Jakbyście zapisali ustawienia użytkownika typu np: avatar, czy domyślne ustawienia wojska? Dobrym rozwiązaniem byłoby dodawanie kolumn do tabeli użytkowników i/lub inna tabela z domyślnymi ustawieniami? Cytat B ) Umieszczanie możliwych do budowy budynków, posiadania wojska? Lepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie jednej tabeli z kolumnami właściwości, czy inna tabela dla każdego typu? Cytat B.a)Oraz do tego wymagania? Ja to widze tak: do każdej tabeli dodaje kolumny. Cytat C) Umieszczanie w tabeli posiadane a) budynki Lepiej stworzyć nową tabele, czy dodać kolumny do tabeli użytkownika? b ) wojsko Czy optymalne jest umieszczanie każdej jednostki w nowym wierszu? Cytat D) Kopalnie które dodają coś nam co sekunde? Może to być także złudzenie, a surowce dodawane były by przy interakcjii z użytkownikiem. Wyczytałem że odpalanie skryptu co sekunde jest mało optymalne (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) Cytat D.a) Wykonywanie akcjii niezależnie od aktywności użytkownika? Powiedzmy że user buduje kopalnie która powstanie za 2.5h Czy zrobienie tego sposobem jak wyżej, przy czym są pewne priorytety, czyt. obliczane są surowce wyprodukowane przez kopalnie, do momentu ataku przeciwnika, po czym są dalej liczone, lub poprostu w momencie ataku przeliczane są sorowce na czas ataku, jest dobre? Mam nadzieje że podchodzi pod pro (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) . Z góry dzięki za odpowiedzi Ten post edytował matrach 7.07.2006, 14:32:33 |
|
|
|
![]() |
Post
#2
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 21 Pomógł: 0 Dołączył: 25.11.2005 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%)
|
W sumie to gra sieciowa dla przeglądarki opiera się głównie na założeniach nie na silniku. Jeśli dobrze sobie wszystko obmyślisz, rozpiszesz, wymyślisz wzory na których to będzie działało, to napisanie tego nie będzie raczej problemem, niezależnie czy strukturalnie czy obiektowo.
Kwestią problematyczną może być obciążenie maszyny, skrypt naprawde powinien być jak najszybszy i możliwie najmniej bolesny dla dostępnych zasobów. |
|
|
|
Post
#3
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 5 Pomógł: 0 Dołączył: 23.12.2003 Skąd: Radom Ostrzeżenie: (0%)
|
W sumie to gra sieciowa dla przeglądarki opiera się głównie na założeniach nie na silniku. Jeśli dobrze sobie wszystko obmyślisz, rozpiszesz, wymyślisz wzory na których to będzie działało, to napisanie tego nie będzie raczej problemem, niezależnie czy strukturalnie czy obiektowo. Kwestią problematyczną może być obciążenie maszyny, skrypt naprawde powinien być jak najszybszy i możliwie najmniej bolesny dla dostępnych zasobów. I dlatego raczej pisze sie strukturalnie. W tego typu projekcie uzytkownik bardzo dlugo jest zalogowany, duzo klika, a wiec dosc czesto silnik gry musi przeliczyc dla danego gracza jakies dane. Oszczedza sie na wszystkim, wlacznie z grafika, ktora powinna byc ladna, ale zarazem jak najmniej obciazac system. Mozna tez dodac mozliwosc czytania grafiki z dysku, co duzo transferu moze oszczedzic jesli gracze zaczna tego uzywac. A i nikt nie napisal (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Im bardziej popularna gra tym wiecej nerwow stracisz w rozmowach z graczami, tym czesciej jacys beda Cie oskarzali o oszustwa, pomaganie coniektorym graczom itp. Do tego tez sie trzeba przyzwyczaic (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
|
matrach Gra internetowa 4.07.2006, 14:06:10
NuLL To nie ma nic wspolnego z Pro - patrzac na pytanie... 4.07.2006, 14:08:21
Cysiaczek Skala projektu przerasta niejednego (w tym mnie). ... 4.07.2006, 14:29:59
Diwi Ponieważ sam pisze gre internetową podpowiem Ci ja... 4.07.2006, 21:22:12
Vengeance A do tworzenia wojsk przyda się na pewno wzorzec C... 5.07.2006, 00:12:35
wojto Cytat(Diwi @ 4.07.2006, 22:22 ) 1. pętla ... 6.07.2006, 15:45:04
Diwi CytatNiezly sposob na zarzniecie maszyny smilingsm... 6.07.2006, 15:57:24
matrach Cytat(wojto @ 6.07.2006, 16:45 ) @Matrach... 6.07.2006, 16:17:27
Ace Mam wrazenie, ze 1 post byl postem w stylu, podrzu... 6.07.2006, 17:39:18
matrach Cytat(Ace @ 6.07.2006, 18:39 ) Mam wrazen... 7.07.2006, 14:39:46
Bora Skoro to już pro (a na taki raczej ten temat nie w... 7.07.2006, 18:58:15 
Pianandrill Cytat(Bora @ 7.07.2006, 19:58:15 ) Sk... 5.09.2006, 04:13:52
mike_mech ~Bora mylisz się moim zdaniem. Wg. Ciebie jeśli zm... 7.07.2006, 22:20:47
bela_666 oj mike_mech, poczytaj artykuły na warsztacie ( ht... 8.07.2006, 11:17:54
KG- @mike_mech: Scenariusz gry nie obejmuje tylko hist... 8.07.2006, 13:44:14
none Witam
Napisanie gry to duże wyzwanie i ciekawe.
J... 4.08.2006, 13:46:12
Bora Jeżeli chodzi o pisanie gry to najlepiej wyglądało... 4.08.2006, 17:25:34
KG- CytatW sumie też w zależosci od tego jaka to by mi... 5.08.2006, 13:21:48
Cobretti Co do real time to tak naprawde real time nie moze... 1.09.2006, 16:50:17
Ace @Pianandrill: no ok, ale zauwaz ze takie enginy to... 5.09.2006, 10:02:09
KG- Pianandrill
Ja również się nie zgodz... 6.09.2006, 09:47:37
Cobretti Tak, najpierw scenariusz, pozniej engine, a w rzec... 6.10.2006, 22:58:20
Turgon Powiem tak, pisać będę grę w najbliższym czasie i ... 7.10.2006, 08:48:39 
Ociu Cytat(Turgon @ 7.10.2006, 09:48:39 ) ... 8.10.2006, 07:45:14
Turgon To wszystko wiąże się z armią betatesterów, którzy... 7.10.2006, 10:17:18
Fuzja Zaprzeczasz Turgon sam sobie, raz piszesz, że... 7.10.2006, 19:55:01
Turgon Ociu jak chcesz... Ja w tej chwilę kończę dopisywa... 8.10.2006, 09:43:05
SHiP Myśle ze problem obiektowo - strukturalnie nie ma ... 12.10.2006, 20:00:59
D4rky Cóż, ja sam w tej chwili piszę ogólnodostępny siln... 21.10.2006, 20:16:28
TrAvIkK Jeżeli projekt aktualny...
Wymagania co do budynk... 23.11.2006, 10:22:32
KG- CytatWymagania co do budynków zrobić w php...... 21.12.2006, 16:32:45 ![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 4.12.2025 - 13:24 |