![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 135 Pomógł: 0 Dołączył: 29.05.2006 Skąd: Lublin Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Otóż mam problem - jak obliczyć zasięg rzutu ukośnego, jeżeli ciało zostało rzucone z jakiejś wysokości.
Bo normalnie to oblicza sie ze wzoru z= (V^2 * sin2a)/g A jak dodać do tego ten lot po osiągnięciu wysokości z której zostało wystrzelone ciało? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 5 724 Pomógł: 259 Dołączył: 13.04.2004 Skąd: N/A Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Zajrzyj na jakies forum matematycze/fizyczne -- tam sa pewnie gotowe rozwiazania, bo to jest standardowe zadanie
A co mi tam: Rzucasz pod katem? No to rozkladasz predkosc poczatkowa na skladowe: pozioma i pionowa. Dzieki temu mozesz je osobno rozpatrywac: Skladowa pionowa: Ile czasu bedzie trwal lot? Od momentu wyrzucenia do momentu upadniecia na ziemie. Czyli ile czasu? 1. lot w gore z Vy0 i opoznieniem g 2. lot w dol do wysokosci z ktorej cialo bylo wyrzucane: z predkoscia poczatkowa == 0 i przysp. g 3. lot w dol z wysokosci H z predk. pocz. rowna Vy0 (ale o przeciwnym zwrocie niz na poczatku ruchu) i przysp. g Proscizna, nie? Wystarczy obliczyc czasy i zsumowac. Skladowa pozioma Cialo porusza sie ze stala predkoscia Vx0 az upadnie na ziemie. Zasieg (droga) to predkosc * czas. Predkosc i czas... Skad wziasc (wziac?(IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/questionmark.gif) ) Vx0 i Vy0? Narysuj sobie ten wektor. Zbuduj na nim prostokat, tak zeby ten wektor byl jego przekatna. Widzisz teraz trojkat prostokatny? Masz podany ten kat ostry? No to do roboty -- trzaskaj sinusami i cosinusami i obliczysz tewartosci. Uwielbialem to zadanie, dzieki niemu mialem 4.5 z cwiczen z fizyki (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif) z reszty dzialow jestem cienki (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 14.10.2025 - 09:57 |