![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 135 Pomógł: 0 Dołączył: 29.05.2006 Skąd: Lublin Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Otóż mam problem - jak obliczyć zasięg rzutu ukośnego, jeżeli ciało zostało rzucone z jakiejś wysokości.
Bo normalnie to oblicza sie ze wzoru z= (V^2 * sin2a)/g A jak dodać do tego ten lot po osiągnięciu wysokości z której zostało wystrzelone ciało? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 5 724 Pomógł: 259 Dołączył: 13.04.2004 Skąd: N/A Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ruch po tej krzywej rozkladasz na ruch równoległy do pow. ziemi (ruch jednostajny) i pionowy (jedn. przyspieszony/opozniony).
Policz po jakim czasie cialo spadnie na ziemie po rzucie pionowym z tej wysokosci. Zasieg to odleglosc w poziomie, ktora to cialo pokona w tymze czasie za stala predkoscia (wyznaczasz z wektora predkosci poczatkowej). |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 2.10.2025 - 21:30 |