![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 92 Pomógł: 0 Dołączył: 17.04.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam
Jeśli taki temat już był, to proszę, podajcie mi linka. A więc: Chce stworzyć grę internetową w php, typu OGame itd.. Gra była by rozbudowana, i dlatego chciałbym aby była łatwo rozszerzana, wykorzystam oczywiście szablony i pliki językowe..., oraz będzie napisana obiektowo. Chciałbym abyście przedstawili inne, lepsze rozwiązania : Cytat A) Jakbyście zapisali ustawienia użytkownika typu np: avatar, czy domyślne ustawienia wojska? Dobrym rozwiązaniem byłoby dodawanie kolumn do tabeli użytkowników i/lub inna tabela z domyślnymi ustawieniami? Cytat B ) Umieszczanie możliwych do budowy budynków, posiadania wojska? Lepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie jednej tabeli z kolumnami właściwości, czy inna tabela dla każdego typu? Cytat B.a)Oraz do tego wymagania? Ja to widze tak: do każdej tabeli dodaje kolumny. Cytat C) Umieszczanie w tabeli posiadane a) budynki Lepiej stworzyć nową tabele, czy dodać kolumny do tabeli użytkownika? b ) wojsko Czy optymalne jest umieszczanie każdej jednostki w nowym wierszu? Cytat D) Kopalnie które dodają coś nam co sekunde? Może to być także złudzenie, a surowce dodawane były by przy interakcjii z użytkownikiem. Wyczytałem że odpalanie skryptu co sekunde jest mało optymalne (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) Cytat D.a) Wykonywanie akcjii niezależnie od aktywności użytkownika? Powiedzmy że user buduje kopalnie która powstanie za 2.5h Czy zrobienie tego sposobem jak wyżej, przy czym są pewne priorytety, czyt. obliczane są surowce wyprodukowane przez kopalnie, do momentu ataku przeciwnika, po czym są dalej liczone, lub poprostu w momencie ataku przeliczane są sorowce na czas ataku, jest dobre? Mam nadzieje że podchodzi pod pro (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) . Z góry dzięki za odpowiedzi Ten post edytował matrach 7.07.2006, 14:32:33 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 61 Pomógł: 0 Dołączył: 30.05.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Pianandrill
Ja również się nie zgodzę z kwestią engine-u. Inny engine będzie miała gra handlowa, inny gra rpg a jeszcze inny np scrabble. Chyba że mówisz o engine typu obsługa bazy, szablonów, system wiadomości, ale to, jak już pisałem wcześniej, ma tyle wspólnego z samą grą co każda inna strona pisana w php (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Innymi słowy - jeśli chcesz coś napisać to musisz wiedzieć co to będzie. Poczynić pewne założenia, cele i do tego dążyć. Inaczej wyjdzie niewiadomo co, lub porzucisz projekt w połowie. Oczywiście potem taki silnik możesz rozbudować, stworzyć modyfikacje na jego podstawie, wykorzystać pewne jego części do modyfikacji gry itd. Ale pierwotna wersja powinna powstać na bazie czegoś ustalonego. Ten post edytował KG- 6.09.2006, 09:53:57 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 16.10.2025 - 21:41 |