![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 92 Pomógł: 0 Dołączył: 17.04.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam
Jeśli taki temat już był, to proszę, podajcie mi linka. A więc: Chce stworzyć grę internetową w php, typu OGame itd.. Gra była by rozbudowana, i dlatego chciałbym aby była łatwo rozszerzana, wykorzystam oczywiście szablony i pliki językowe..., oraz będzie napisana obiektowo. Chciałbym abyście przedstawili inne, lepsze rozwiązania : Cytat A) Jakbyście zapisali ustawienia użytkownika typu np: avatar, czy domyślne ustawienia wojska? Dobrym rozwiązaniem byłoby dodawanie kolumn do tabeli użytkowników i/lub inna tabela z domyślnymi ustawieniami? Cytat B ) Umieszczanie możliwych do budowy budynków, posiadania wojska? Lepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie jednej tabeli z kolumnami właściwości, czy inna tabela dla każdego typu? Cytat B.a)Oraz do tego wymagania? Ja to widze tak: do każdej tabeli dodaje kolumny. Cytat C) Umieszczanie w tabeli posiadane a) budynki Lepiej stworzyć nową tabele, czy dodać kolumny do tabeli użytkownika? b ) wojsko Czy optymalne jest umieszczanie każdej jednostki w nowym wierszu? Cytat D) Kopalnie które dodają coś nam co sekunde? Może to być także złudzenie, a surowce dodawane były by przy interakcjii z użytkownikiem. Wyczytałem że odpalanie skryptu co sekunde jest mało optymalne (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) Cytat D.a) Wykonywanie akcjii niezależnie od aktywności użytkownika? Powiedzmy że user buduje kopalnie która powstanie za 2.5h Czy zrobienie tego sposobem jak wyżej, przy czym są pewne priorytety, czyt. obliczane są surowce wyprodukowane przez kopalnie, do momentu ataku przeciwnika, po czym są dalej liczone, lub poprostu w momencie ataku przeliczane są sorowce na czas ataku, jest dobre? Mam nadzieje że podchodzi pod pro (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) . Z góry dzięki za odpowiedzi Ten post edytował matrach 7.07.2006, 14:32:33 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 216 Pomógł: 0 Dołączył: 9.08.2003 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
@Pianandrill: no ok, ale zauwaz ze takie enginy to kobyly ktore wszystko sa w stanie zrobic... Tak? Sam napisales od fpp po strategie, a nawet bilard... Jak chcesz napisac sobie gre sam, z kumplami, nie majac enginu, to Robisz najpierw scenariusz zeby wiedziec czego potrzebowac do pisania, z jakiego jezyka skorzystac, jak ma sie grac via www, czy tez aplikacja okienkowa, czy po prostu gra w c# + directX. To wszystko okresla scenariusz. A pozniej siadacie do kodowania i wiecie co kodowac czego nie.
Mowisz Ze w FarCry i Crytek najpierw byl engine. A ja powiem, ze napewno ten engine kreowal sie z czasem, napisali jedna gre, pozniej druga, pozniej kolejna. Mieli doswiadczenie i wiedzieli jak zrobic super engine ktory pociagnie jeszcze wiecej. I napisali engine, na ktorym pozniej stworzyli gre... Jesli zazcynasz od 0, to nie piszesz enginu, tylko scenariusz. Majac scenariusz zastanawiasz sie jak to napisac. Taka jest kolej rzeczy. Mozna na odwrot, ale po co rzucac sobie klody pod nogi? To jest tak jak z tworzeniem stron. Chcesz zrobic portal, nie majac doswiadczenia - najpierw okreslasz co chcesz osiagnac, a pozniej realizujesz ten cel jakimis srodkami. Pisanie portalu bez wiedzy bez wyobrazni jak ma wygladac, karze ciebie na porazke. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 6.10.2025 - 10:45 |