Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Gra internetowa, sposoby, optymalność, rozszerzalność
matrach
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 92
Pomógł: 0
Dołączył: 17.04.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam
Jeśli taki temat już był, to proszę, podajcie mi linka.

A więc:
Chce stworzyć grę internetową w php, typu OGame itd..
Gra była by rozbudowana, i dlatego chciałbym aby była łatwo rozszerzana, wykorzystam oczywiście szablony i pliki językowe..., oraz będzie napisana obiektowo.

Chciałbym abyście przedstawili inne, lepsze rozwiązania :

Cytat
A) Jakbyście zapisali ustawienia użytkownika typu np: avatar, czy domyślne ustawienia wojska?

Dobrym rozwiązaniem byłoby dodawanie kolumn do tabeli użytkowników i/lub inna tabela z domyślnymi ustawieniami?
Cytat
B ) Umieszczanie możliwych do budowy budynków, posiadania wojska?

Lepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie jednej tabeli z kolumnami właściwości, czy inna tabela dla każdego typu?
Cytat
B.a)Oraz do tego wymagania?

Ja to widze tak: do każdej tabeli dodaje kolumny.

Cytat
C) Umieszczanie w tabeli posiadane

a) budynki
Lepiej stworzyć nową tabele, czy dodać kolumny do tabeli użytkownika?
b ) wojsko
Czy optymalne jest umieszczanie każdej jednostki w nowym wierszu?

Cytat
D) Kopalnie które dodają coś nam co sekunde?

Może to być także złudzenie, a surowce dodawane były by przy interakcjii z użytkownikiem.
Wyczytałem że odpalanie skryptu co sekunde jest mało optymalne (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif)
Cytat
D.a) Wykonywanie akcjii niezależnie od aktywności użytkownika?

Powiedzmy że user buduje kopalnie która powstanie za 2.5h
Czy zrobienie tego sposobem jak wyżej, przy czym są pewne priorytety, czyt. obliczane są surowce wyprodukowane przez kopalnie, do momentu ataku przeciwnika, po czym są dalej liczone, lub poprostu w momencie ataku przeliczane są sorowce na czas ataku, jest dobre?

Mam nadzieje że podchodzi pod pro (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) .

Z góry dzięki za odpowiedzi

Ten post edytował matrach 7.07.2006, 14:32:33
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
Bora
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 270
Pomógł: 0
Dołączył: 15.06.2003

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Skoro to już pro (a na taki raczej ten temat nie wygląda) to powinieneś wiedzieć że gre zaczyna sie pisać od scenariusza (tzn co ma być, jak ma funkcjinować) a dopiero potem sie planuje jak.
Go to the top of the page
+Quote Post
Pianandrill
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 33
Pomógł: 0
Dołączył: 21.04.2003

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(Bora @ 7.07.2006, 19:58:15 ) *
Skoro to już pro (a na taki raczej ten temat nie wygląda) to powinieneś wiedzieć że gre zaczyna sie pisać od scenariusza (tzn co ma być, jak ma funkcjinować) a dopiero potem sie planuje jak.

a co powiesz o FarCry i Crytek?? przeciez najpierw był engine a dopiero później żeby go sprzedawać napisali do niego grę. A co powiesz o engine najnowszego Unreal Tournament? gra wydaje się być także jedynie prezentacją ponieważ engine pozwala stworzyć FPS, RTS, RPG (? - jak ja nienawidze tej nazwy), Przygodówkę, Bilarda... i co tylko sobie zapragniesz. Chodzą nawet pogłoski że na engine UT można zrobić system operacyjny (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif)

Jeżeli chodzi i temat to zgadzam się jednak z przedmówcami... mimo iż nie masz scenariusza i tak powienieneś zdać sobie szybciutko sprawę, że to co stworzysz teraz będzie na pewno niegrywalne i po skończeniu albo jeszcze przed porzucisz projekt. Aczkolwiek jako trening możesz to zastosować (polecał bym jednak księgę gości, forum, moze nawet galerie z zastosowaniem drzewek i obsługa modelowania miniaturek)

Tutaj jest więcej problemów do rozwiązania i to na wcześniejszym etapie (planowanie, projektowanie ?) niż ten, od którego zacząłeś.

Konkludując - nie spodziewaj się zbyt wiele, a najlepiej nie spodziewaj się niczego... tzn niczego to akurat mozesz się spodziewać (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie
- matrach   Gra internetowa   4.07.2006, 14:06:10
- - NuLL   To nie ma nic wspolnego z Pro - patrzac na pytanie...   4.07.2006, 14:08:21
- - Cysiaczek   Skala projektu przerasta niejednego (w tym mnie). ...   4.07.2006, 14:29:59
- - Diwi   Ponieważ sam pisze gre internetową podpowiem Ci ja...   4.07.2006, 21:22:12
- - Vengeance   A do tworzenia wojsk przyda się na pewno wzorzec C...   5.07.2006, 00:12:35
- - wojto   Cytat(Diwi @ 4.07.2006, 22:22 ) 1. pętla ...   6.07.2006, 15:45:04
- - Diwi   CytatNiezly sposob na zarzniecie maszyny smilingsm...   6.07.2006, 15:57:24
- - matrach   Cytat(wojto @ 6.07.2006, 16:45 ) @Matrach...   6.07.2006, 16:17:27
- - Ace   Mam wrazenie, ze 1 post byl postem w stylu, podrzu...   6.07.2006, 17:39:18
- - matrach   Cytat(Ace @ 6.07.2006, 18:39 ) Mam wrazen...   7.07.2006, 14:39:46
- - Bora   Skoro to już pro (a na taki raczej ten temat nie w...   7.07.2006, 18:58:15
|- - Pianandrill   Cytat(Bora @ 7.07.2006, 19:58:15 ) Sk...   5.09.2006, 04:13:52
- - mike_mech   ~Bora mylisz się moim zdaniem. Wg. Ciebie jeśli zm...   7.07.2006, 22:20:47
- - bela_666   oj mike_mech, poczytaj artykuły na warsztacie ( ht...   8.07.2006, 11:17:54
- - KG-   @mike_mech: Scenariusz gry nie obejmuje tylko hist...   8.07.2006, 13:44:14
- - none   Witam Napisanie gry to duże wyzwanie i ciekawe. J...   4.08.2006, 13:46:12
- - Bora   Jeżeli chodzi o pisanie gry to najlepiej wyglądało...   4.08.2006, 17:25:34
- - KG-   CytatW sumie też w zależosci od tego jaka to by mi...   5.08.2006, 13:21:48
- - Cobretti   Co do real time to tak naprawde real time nie moze...   1.09.2006, 16:50:17
- - Ace   @Pianandrill: no ok, ale zauwaz ze takie enginy to...   5.09.2006, 10:02:09
- - KG-   Pianandrill Ja również się nie zgodz...   6.09.2006, 09:47:37
- - Cobretti   Tak, najpierw scenariusz, pozniej engine, a w rzec...   6.10.2006, 22:58:20
- - Turgon   Powiem tak, pisać będę grę w najbliższym czasie i ...   7.10.2006, 08:48:39
|- - Ociu   Cytat(Turgon @ 7.10.2006, 09:48:39 ) ...   8.10.2006, 07:45:14
- - raikou   W sumie to gra sieciowa dla przeglądarki opiera si...   7.10.2006, 09:09:19
|- - Cobretti   Cytat(raikou @ 7.10.2006, 10:09:19 ) ...   8.10.2006, 10:41:51
- - Turgon   To wszystko wiąże się z armią betatesterów, którzy...   7.10.2006, 10:17:18
- - Fuzja   Zaprzeczasz Turgon sam sobie, raz piszesz, że...   7.10.2006, 19:55:01
- - Turgon   Ociu jak chcesz... Ja w tej chwilę kończę dopisywa...   8.10.2006, 09:43:05
- - SHiP   Myśle ze problem obiektowo - strukturalnie nie ma ...   12.10.2006, 20:00:59
- - D4rky   Cóż, ja sam w tej chwili piszę ogólnodostępny siln...   21.10.2006, 20:16:28
- - TrAvIkK   Jeżeli projekt aktualny... Wymagania co do budynk...   23.11.2006, 10:22:32
- - KG-   CytatWymagania co do budynków zrobić w php......   21.12.2006, 16:32:45


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 26.09.2025 - 13:32