![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 92 Pomógł: 0 Dołączył: 17.04.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam
Jeśli taki temat już był, to proszę, podajcie mi linka. A więc: Chce stworzyć grę internetową w php, typu OGame itd.. Gra była by rozbudowana, i dlatego chciałbym aby była łatwo rozszerzana, wykorzystam oczywiście szablony i pliki językowe..., oraz będzie napisana obiektowo. Chciałbym abyście przedstawili inne, lepsze rozwiązania : Cytat A) Jakbyście zapisali ustawienia użytkownika typu np: avatar, czy domyślne ustawienia wojska? Dobrym rozwiązaniem byłoby dodawanie kolumn do tabeli użytkowników i/lub inna tabela z domyślnymi ustawieniami? Cytat B ) Umieszczanie możliwych do budowy budynków, posiadania wojska? Lepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie jednej tabeli z kolumnami właściwości, czy inna tabela dla każdego typu? Cytat B.a)Oraz do tego wymagania? Ja to widze tak: do każdej tabeli dodaje kolumny. Cytat C) Umieszczanie w tabeli posiadane a) budynki Lepiej stworzyć nową tabele, czy dodać kolumny do tabeli użytkownika? b ) wojsko Czy optymalne jest umieszczanie każdej jednostki w nowym wierszu? Cytat D) Kopalnie które dodają coś nam co sekunde? Może to być także złudzenie, a surowce dodawane były by przy interakcjii z użytkownikiem. Wyczytałem że odpalanie skryptu co sekunde jest mało optymalne (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) Cytat D.a) Wykonywanie akcjii niezależnie od aktywności użytkownika? Powiedzmy że user buduje kopalnie która powstanie za 2.5h Czy zrobienie tego sposobem jak wyżej, przy czym są pewne priorytety, czyt. obliczane są surowce wyprodukowane przez kopalnie, do momentu ataku przeciwnika, po czym są dalej liczone, lub poprostu w momencie ataku przeliczane są sorowce na czas ataku, jest dobre? Mam nadzieje że podchodzi pod pro (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) . Z góry dzięki za odpowiedzi Ten post edytował matrach 7.07.2006, 14:32:33 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 5 Pomógł: 0 Dołączył: 23.12.2003 Skąd: Radom Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Co do real time to tak naprawde real time nie moze to byc, bo to sa systemy oparte o jezyki skryptowe jak np php, a nie dzialajace w tle serwery tej gry, ktore ciagle cos robia, ale da sie to obejsc. Gracz rpzeciez nie widzi ciagle zmianiajacych sie wartosci surowcow itp, tylko dopiero jak przeladuje strone, wiec wtedy powinno byc wszystko przeliczane. Ewentualnie jesli tego gracza nie ma a ktos robic cos co ma wplyw na jego wojsko, surowce itp, to tez nalezaloby przeliczyc surowce itp. tego gracza.
Tworzenie tego typu gier to proces dosc zlozony, nie trzeba wbrew pozorom miec od razu calego planu, ale jakis zarys silnika musi byc aby to pozniej rozplanowac. Pozatym jak juz ktos napisal tego nie tworzy sie w tydzien, tylko to jest kilka miesiecy zmudnej pracy (min 2 aby zrobic jakis poczatkowy silnik), tym bardziej ze sama gra zazwyczaj sie zmienia wedlug sugestii pierwszych graczy. A co do pierwszego posta to nie licz na to, ze ktos Ci zaprojektuje ja za Ciebie, jak chcesz cos takiego stworzyc to musisz sie sam wziasc za to, wiekszosc tego typu projektow pada po jakims czasie, bo nie ma kto nad tym pracowac. A i nie trzeba wbrew pozorom wielkiej ekipy ludzi do tego, wystarczy jeden programista i jakis grafik i juz sobie poradza. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 2.10.2025 - 20:38 |