![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 435 Pomógł: 40 Dołączył: 16.02.2003 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Temat wydzielony z:
http://forum.php.pl/index.php?showtopic=49438&st=0 /~nospor/ Szczerze mówiąc, to ja bym nie robił designu za 15zł - więcej wydasz na prąd + internet w czasie projektowania... (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif) (Ps. robienie designu za 15 zł to "żałoba"! Ludzie sobie później pomyślą, że nie opłaca się wydawać np 3000 zł za profesjonalny design, ponieważ za 100 zł może taki (prawie (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) ) sam zrobić "syn brata córki") |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 1 112 Pomógł: 20 Dołączył: 10.04.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
IMHO problemem nie są niskie czy wysokie ceny projektów / aplikacji / programów. Dla klienta jest obojętne czy stronę wykona mu profesjonalne studio czy Adaś, syn sąsiada, bo właśnie skończył gimnazjum i ma trochę wolnego czasu w wakacje. Ba, może to nawet zrobić pani Krysia z sekretariatu, bo w Wordzie ma opcję "Zapisz jako HTML", a że Worda zna to da rade.
Podstawowym problemem jest brak jakiejkolwiek świadomości klienta co do jakości oferowanej mu usługi. Wyobraźmy sobie, że klient staje przed wyborem: - 5.000 zł (agencja web) - 300 zł (Adaś) - whooaa, najlepsze -> zupełna darmocha, pani Krysia zrobi to w godzinach pracy, bo i tak się nudzi przeważnie. Co wybiera klient? Brawo, klient wybiera Adasia! No przecież nie przyzna się, że pani Krysia zrobiła mu stronę, bo będzie obciach że jest dusigrosz i oszczędza. A że ów klient nie widzie żadnej różnicy w jakości tego co proponuje mu Adaś za 300zł a agencja za 5K - wytłymacznie jest proste - "Ci z agencji to chyba się z własną piętą na łby pozamieniali. 5000? A ja zapłace Adasiowi czy stówki, i jeszcze będzie chłopak zadowolony" Mam za sobą wiele dyskusji na temat tego, jak wytłumaczyć klientowi, że dedykowany system CMS + profesjonalny projekt graficzny + ewentualnie sesja zdjęciowa na potrzeby projektu kosztuje właśnie tyle. Z dyskusji tych niestety nie wypłynęły żadne wnioski sensowne. Albo klient zrozumie, albo nie zrozumie. A jak nie zrozumie - no cóż - pozostaje powiedzieć - być może następny zrozumie. Podsumowując, (ktoś już o tym chyba wspomniał) nie trzeba się pieklić że ktoś psuje rynek bo robi szajs za małą kasę. Trzeba pracować nad uświadomieniem potencjalnych klientów, że ten szajs za małą kasę to rozwiązanie o kant d... potłuc. Krótkowzroczne, i na dłuższą metę kosztowniejsze. IMHO to jest prawdziwy problem. Kiedy klienci zrozumieją, dlaczego pewne rzeczy muszą kosztować tyle a nie mniej, będą tyle płaciś ile powinni. (oczywiście generalizuję, bo nie zawsze jest to tak właśnie, ale w ogromnej większości przypadków) pozdr. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 12.10.2025 - 11:03 |