![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 225 Pomógł: 0 Dołączył: 1.11.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ponieważ mi się nudziło wpadłem na pomysł napisania rozwiązywacza sudoku (jak się potem okazało w sieci jest takich programów sporo). No ale cóż... Proszę o ocenę
Opis Wpisujesz liczby, które masz podane w sudoku do formularza w odpowiednie miejsca. Klikasz ok. Program po chwili powinien dać wynik (pomimo wielu operacji na tablicach, a ja myślałem, że będzie to trochę mielił). Wyświetlone zostanie rozwiązane sudoku razem z logiem z rozwiązywania. Linki Rozwiązywacz sudoku kod źródłowy 1 kod źródłowy 2 Ten post edytował Hacker 27.06.2006, 18:23:10 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 657 Pomógł: 2 Dołączył: 15.08.2003 Skąd: Łódź Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Czy ja wiem, czy te "strzelanie" jest aż tak trudne w realizacji?
Sądze, że można rozwiązać to tak. Rozwiązywacz SUDOKU niech będzie klasą, która jako konstruktor przyjmuje tablicę dwuwymiarową odzwierciedlającą każde pole i przypisaną do niego liczbę. Gdy okazuje się, że w polu mogą być np. 2 możliwości, następuje coś w rodzaju uruchomienia kolejnego wątku. Czyli skrypt tworzy 2 nowe obiekty rozwiązywacza SUDOKU podając im tablicę z liczbami które już odgadł + tymi dwoma możliwościami. I tak rekurencyjnie, aż któryś z rozwiązywaczy dojdzie do sedna sprawy tj. poprawnego wyniku. Co prawda łatwo opisać, a pewnie trudniej skodzić - ale może pomysł się przyda. Rekurencja ot co. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 2.10.2025 - 19:26 |