![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 Pomógł: 0 Dołączył: 27.05.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Serdecznie witam wszystkich forumowiczów (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Chciałbym napisać gre internetowa taka jak np.Ogame jestem srednim programistą interesujacy się php dlatego chciałbym się troche pobawić w stworzenie gry o podobnych zasadach.I tu z mojej strony wielka prosba czy sa jakies artykuły lub strony internetowe poswiecone programowaniu takich gier internetowych jakies kursy lub tutoriale moze ktos z was bedzie chetny pomogac mi bardzo prosze o pomoc. Aha i jeszcze jedno czy do napisania takiej gry wystarczy tylko jezyk php czy moze jakies inne jeszcze ? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zablokowani Postów: 46 Pomógł: 0 Dołączył: 12.01.2006 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Kiedyś stworzyłem grę w php 4 pisząc ją strukturalnie. Jest to taki managerek sportu żużlowego zrobiony dla mnie i znajomych (screen shoty: http://smol.pl/zrzuty.php). Przyznam, że php + MySQL radzę sobie nieźle w tego typu aplikacjach. Najbardziej jestem dumny z tego, że udało mi się zsynchronizować, że dwóch graczy rozgrywa na żywo, w czasie rzeczywistym mecz ligowy. Spotykają się i jadą. Podczas meczu mogą wykonywać wiele czynności i na prawdę php w 100% nadaje się do programowania gier.
Najlepsza konfiguracja to php, Oracle, Ajax i wszystko można (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Jeden z kolegów chciał oprzeć bazę o pliki. Nigdy w życiu! Już to przerabiałem na początku. Przy większęj ilości danych niż 100 wierszy wszystko się sypie (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/sad.gif) Tak teorezujecie (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) A może od strony praktycznej podyskutujemy? Najlepiej grę wykonać w PHP5, przy OOP i MVC. Jest kilka ważnych zagadnień: - jak wykonać klasę odpowiedzialną za uwierzytelnianie (oparcie o cookies w sesji to mało bezpieczne rozwiązanie przy masowej grze)? - jak keszować zapytania sql (bez keszowania nie ma co nawet próbowac uruchomiać masowej gry)? To na początek. Jeżeli chodzi o keszowanie, to wiadomo, że tylko 1-2% graczy jest on-line, a więc po co pobierać za każdym odświeżeniem ich pozycje, stan, itp. Najlepiej chyba tylko wtedy, kiedy coś się zmieni (przy poleceniu UPDATE zrzucać kesze). Może ktoś pokusi się o stworzenie 2 powyższych klas? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 6.10.2025 - 21:54 |