![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 260 Pomógł: 0 Dołączył: 4.08.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Właśnie ojciec siedział przy kompie i grał w OGame (www.ogame.pl) i tak zastanawiałem się jak jest zrobiona ta gra.
Chodzi mi o symulacje walk o okreslonym czasie. Np. ktos wysyła flote, która uderza w jakąś tam planete za 45 min. Czy to jest zrobione przez crona? Skrypt uruchamiający się w każdej sekundzie i sprawdzający czy przypadkiem któryś z userów nie atakuje innego? To chyba byloby strasznie obciążające serwer? Mamy np. [czas startu] + [czas lotu] = [czas ataku] > zapis do SQL i cron uruchamiający sie co 1 sek. sprawdza czasy ataków i dalej symuluje walki. Jeszcze zastanawia mnie czy czas wykonania takiego skryptu nie bylby większy od 1 sek. Przy kilku tysiącach userów jak to ma miejsce na OG to chyba tak. Nie wiem czy jasno opisałem o co mi chodzi ale mam nadzieje ze sobie poradzicie (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) -- edit -- Jakby kogoś interesowało to przed chwilą znalazłem zlecenie w podobnych klimatach: http://forum.php.pl/index.php?showforum=12 Ten post edytował My4tic 15.01.2006, 21:12:34 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Developer Grupa: Moderatorzy Postów: 2 844 Pomógł: 20 Dołączył: 25.11.2003 Skąd: Olkusz ![]() |
Co Wy gadacie, tu przeciez wcale nie trzeba cron'a.
To da sie napisac poprostu jak ktos potrzebuje tych danych to sa parsowane 1 raz i tyle... myslicie ze skad bylo tyle bugow? taki cron obciazyl by tak baze ze nie wiem czy by to w ogole dzialalo (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) btw: myslicie czemu ze przegladanie galaktyki tyle trwa? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 10:50 |