![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 260 Pomógł: 0 Dołączył: 4.08.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Właśnie ojciec siedział przy kompie i grał w OGame (www.ogame.pl) i tak zastanawiałem się jak jest zrobiona ta gra.
Chodzi mi o symulacje walk o okreslonym czasie. Np. ktos wysyła flote, która uderza w jakąś tam planete za 45 min. Czy to jest zrobione przez crona? Skrypt uruchamiający się w każdej sekundzie i sprawdzający czy przypadkiem któryś z userów nie atakuje innego? To chyba byloby strasznie obciążające serwer? Mamy np. [czas startu] + [czas lotu] = [czas ataku] > zapis do SQL i cron uruchamiający sie co 1 sek. sprawdza czasy ataków i dalej symuluje walki. Jeszcze zastanawia mnie czy czas wykonania takiego skryptu nie bylby większy od 1 sek. Przy kilku tysiącach userów jak to ma miejsce na OG to chyba tak. Nie wiem czy jasno opisałem o co mi chodzi ale mam nadzieje ze sobie poradzicie ![]() -- edit -- Jakby kogoś interesowało to przed chwilą znalazłem zlecenie w podobnych klimatach: http://forum.php.pl/index.php?showforum=12 Ten post edytował My4tic 15.01.2006, 21:12:34 -------------------- Załóż konto na dropbox.
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarząd Postów: 2 277 Pomógł: 6 Dołączył: 27.12.2002 Skąd: Wołów/Wrocław ![]() |
Niestety - nie może to wyglądać w sposób przedstawiony przez mike_mech'a
W tym konkretnym przypadku dlatego, ponieważ zainteresowanych jest więcej, niż tylko ageresor i obrońca. Są jeszcze sepy ![]() Chyba że odpowiednie sprawdzanie podpięte byloby zarówwno pod odpowiednie zachowania agresora i obrońcy, ale - dodatkowo - również pod akcję podglądu galaktyki każdego, kto wejdzie do odpowiedniego układu. Jeśli jednak poszlibyśmy tym tropem - musielibyśmy odpalać całą kolejkę zdarzeń związanych z danymi osobami i planetami w okreslonym ukladzie. Troszkę to skomplikowane by było... -------------------- "Niezależnie od tego, jakie masz osiągnięcia, ktoś Ci pomaga..."
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 22.08.2025 - 08:06 |