![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 260 Pomógł: 0 Dołączył: 4.08.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Właśnie ojciec siedział przy kompie i grał w OGame (www.ogame.pl) i tak zastanawiałem się jak jest zrobiona ta gra.
Chodzi mi o symulacje walk o okreslonym czasie. Np. ktos wysyła flote, która uderza w jakąś tam planete za 45 min. Czy to jest zrobione przez crona? Skrypt uruchamiający się w każdej sekundzie i sprawdzający czy przypadkiem któryś z userów nie atakuje innego? To chyba byloby strasznie obciążające serwer? Mamy np. [czas startu] + [czas lotu] = [czas ataku] > zapis do SQL i cron uruchamiający sie co 1 sek. sprawdza czasy ataków i dalej symuluje walki. Jeszcze zastanawia mnie czy czas wykonania takiego skryptu nie bylby większy od 1 sek. Przy kilku tysiącach userów jak to ma miejsce na OG to chyba tak. Nie wiem czy jasno opisałem o co mi chodzi ale mam nadzieje ze sobie poradzicie (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) -- edit -- Jakby kogoś interesowało to przed chwilą znalazłem zlecenie w podobnych klimatach: http://forum.php.pl/index.php?showforum=12 Ten post edytował My4tic 15.01.2006, 21:12:34 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 188 Pomógł: 0 Dołączył: 23.05.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
No pewnie ze bedzie inny, bo przeciez "symulacja" walki zostanie przeprowadzona przy pierwszym rzadaniu wyniku (zalogowaniu), ale juz po dotarciu floty do celu. Czyli dopoki flota leci mozesz sobie spokojnie budowac obrone i bedzie to uwzglednione podczas symulacji walki.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 06:49 |