![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 276 Pomógł: 3 Dołączył: 22.10.2003 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Wcześniej pisałem swoje stronki zupełnie bez ładu i składu, przyszedł jednak czas potężnego projektu (prac dyplomowa (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif) ) i czas zrobić to porządnie. Mam zatem pytanie:
1) czy pisać właśną klasę obsługi bazy danych czy skorzystać z gotówców, jeśli tak to z jakich? 2) do czego tak na prawdę służa CREOLE, ADODB, PEAR i czy warto je stosować w momencie kiedy tylko bedą obsługiwać mysql? 3) czy może, ktoś z forumowiczów ma własną klasę obsługującą połączenia z bazą danych i chce, może ją udostępnić, tudzież, czy może dać wskazówki, rady czego się wystrzegać podczas pisania własnej klady? Wiem, że pytania są naiwne i część z nich porozsiewana jest po forum php5, ale mimo przeczytania sporej ilości postów w dniu dzisiejszych nie jestem w stanie ogarnąć tego wszystkiego i w jakiś sensowny sposób poukładać sobie w głowie. Więć stąd moje pytania |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 276 Pomógł: 3 Dołączył: 22.10.2003 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Co rozumiecie poprzez mały, średni, duży projekt.
Poniżej link do schematu bazy danej (projekt bardzo wstępny) wraz z relacjami SCHEMAT (uwaga plik waży około 130kb) Waszym zdaniem projekt ten jest mały, średni, duży? Lepiej będzie do tego użyć Creole, ADODB?(IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/questionmark.gif) Mój ma następującą specyfikację (bardzo ogólną tutaj) - najważniejsze zaczyna się od podpunktu 2.1 Kod Internetowy system zarzadzania trescia cwiczen i wspomagania samodzielnego ksztalcenia w dziedzinie automatyki i robotyki.
1) Sformulowanie problemu W dzisiejszych czasach material dydaktyczny oferowany studentom jest bardzo czesto kompromisem pomiedzy potrzebami studentow a tym co moze przygotowac zespol prowadzacych w czasie, ktorym dysponuja. Wynika to z rozmaitych przyczyn, m.in. ze stosunkowo duzej liczby studentow przypadajacych na pracownika. Jak na razie ten trend ma charakter trwaly. Najczesciej rezygnuje sie z zadan do samodzielnego wykonania przez studenta poza regularnymi zajeciami, ktore daly by mu mozliwosc ugruntowania i rozwiniecia swojej wiedzy nabytej podczas kursu. Wydaje sie, ze jedna z mozliwych drog rozwiazania powzej nakreslonego problemu jest stworzenie internetowego systemu, w ktorym w jednolitej formie i miejscu prowadzacy beda mogli redagowac, testowac, opiniowac, publikowac i wykorzystywac zadania do swoich kursow. Wielu uzytkownikow nawet przy niewielkiej liczbie zgloszonych zadan bedzie mialo do dyspozycji bogata oferte cwiczen. Niewiele pracy i wiele korzysci. System powinien uwzgledniac specyfike dydaktyki na kierunku Automatyka i Robotyka ze szczegolnym wskazaniem na specjalnosci Robotyka. Powinien umozliwiac quizy (na wzor ekranowek ale bez autoryzacji) oraz ograniczone cwiczenia numeryczno symulacyjne z wykorzystaniem MATLAB Web Serwer (na bazie wersji probnych). Powinien miec rowniez cechy klasycznego zbioru zadan, w ktorym istnieje rozdzial ze wskazowkami i odpowiedziami. 2) Wybrane zagadnienia Wzorem dla systemu sa Wikipedia oraz Moodle. Pierwszy serwis doskonale sie sprawdza jako publikacja tworzona w trybie rozproszonym, przez nieograniczona liczbe autorow. Drugi z systemow jest dobrym przykladem technik samo-testowania, w szczegolnosci quizow. 2.1) Uzytkownicy i poziomy jawnosci. Uzytkownicy w systemie powinni dzielic sie na nauczycieli (redaktorow) i studentow. Kazdy z nauczycieli moglby zalozyc swoj watek tematyczny (za zgoda administratora systemu) i redagowac zbior zadan w ramach tego watku. Inni nauczyciele mieliby mozliwosc publikowania na trzech poziomach: testowym, ograniczonym i pelnym (za zgoda redaktora watku). Na poziomie testowym inni nauczyciele (ale nie wszyscy) i wybrani studenci powinni miec mozliwosc recenzowania zadania i wyrazania opinii na jego temat. Na tym poziomie nauczyciel powinien miec mozliwosc realizacji zadania w ograniczonych grupach studenckich. Na poziomie ograniczonym z zadania moga korzystac zarowno studenci jak i nauczyciele z okreslonej grupy. Na poziomie pelnym zadanie moze byc dostepne na zewnatrz. Z kazdym zadaniem powinne byc stowarzyszone podpowiedzi i odpowiedzi. W przypadku odpowiedzi wskazana jest nie tylko tradycyjna forma (tekst rozwiazania) ale rowniez forma interaktywa oparta np. na MATLAB Web Serwer. Byc moze warto zastanowic sie nad wywolywaniem innych programow obslugujacych odpowiedzi na pytania/zadania (cos na wzor skryptow cgi ?) 2.2) Testy Testy wyboru. Na ekranie powinien pojawic sie formularz z pytaniami i guzikami "prawda", "falsz", "nie wiem" oraz z informacja o czasie realizacji testu. Wskazane rowniez stronicowanie: po odpowiedzi na grupe pytan na jednym formularzu pojawia sie kolejna grupa pytan na nastepnym formularzu Quizy. To testy wyboru sekwencyjne (podobnie jak ekranowki), najlepiej jeszcze kiedy sa one ograniczone w czasie. Wzor to quizy systemu Moodle. 2.3) Uzytkownicy II Uzytkownicy systemu powinni sie dzielic na tych co maja konta i tych co nie maja. Ci co maja konta powinni miec mozliwosc dobierania sie w grupy. Nauczyciel powinien miec mozliwosc tworzenia grup studenckich realizujacych dane zadanie oraz grup prowadzacych opiekujacych sie dana grupa studencka. Studenci rowniez powinni miec mozliwosc dobierania sie w grupy w systemie w celu wspolnej realizacji okreslonego zadania (zarowno bez nadzoru nauczyciela jak i pod nadzorem). Forum dyskusyjne z mozliwoscia umieszczania zalacznikow w dowolnych formatach powinno umozliwic im zdalna wspolprace. (Tu nalezy zbadac mozliwosc wspolpracy z gg i byc moze z jakims systemem konferencyjnym) 3) Inne Poczatkowo wydawalo mi sie, ze ze nowy system powinien byc samodzielna caloscia. Obecnie coraz bardziej sklaniam sie ku koncepcji integracji nowego systemu z SOLem. Trzeba bedzie zbadac na ile jest to mozliwe. Ten post edytował Aztech 23.11.2005, 20:08:03 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 10.10.2025 - 22:50 |