Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Abstrakty, klasy, Creole... itp, a po co to wszystko???
Aztech
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 276
Pomógł: 3
Dołączył: 22.10.2003
Skąd: Wrocław

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Wcześniej pisałem swoje stronki zupełnie bez ładu i składu, przyszedł jednak czas potężnego projektu (prac dyplomowa (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif) ) i czas zrobić to porządnie. Mam zatem pytanie:
1) czy pisać właśną klasę obsługi bazy danych czy skorzystać z gotówców, jeśli tak to z jakich?
2) do czego tak na prawdę służa CREOLE, ADODB, PEAR i czy warto je stosować w momencie kiedy tylko bedą obsługiwać mysql?
3) czy może, ktoś z forumowiczów ma własną klasę obsługującą połączenia z bazą danych i chce, może ją udostępnić, tudzież, czy może dać wskazówki, rady czego się wystrzegać podczas pisania własnej klady?

Wiem, że pytania są naiwne i część z nich porozsiewana jest po forum php5, ale mimo przeczytania sporej ilości postów w dniu dzisiejszych nie jestem w stanie ogarnąć tego wszystkiego i w jakiś sensowny sposób poukładać sobie w głowie. Więć stąd moje pytania
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
Aztech
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 276
Pomógł: 3
Dołączył: 22.10.2003
Skąd: Wrocław

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Co rozumiecie poprzez mały, średni, duży projekt.
Poniżej link do schematu bazy danej (projekt bardzo wstępny) wraz z relacjami SCHEMAT (uwaga plik waży około 130kb)
Waszym zdaniem projekt ten jest mały, średni, duży? Lepiej będzie do tego użyć Creole, ADODB?(IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/questionmark.gif)

Mój ma następującą specyfikację (bardzo ogólną tutaj) - najważniejsze zaczyna się od podpunktu 2.1
Kod
Internetowy system zarzadzania trescia cwiczen i wspomagania samodzielnego ksztalcenia w dziedzinie automatyki i robotyki.

1) Sformulowanie problemu

W dzisiejszych czasach material dydaktyczny
oferowany studentom jest bardzo czesto kompromisem pomiedzy potrzebami
studentow a tym co moze przygotowac zespol prowadzacych w czasie,
ktorym dysponuja. Wynika to z rozmaitych przyczyn, m.in. ze stosunkowo
duzej liczby studentow przypadajacych na pracownika. Jak na razie ten
trend ma charakter trwaly. Najczesciej rezygnuje sie z zadan do
samodzielnego wykonania przez studenta poza regularnymi zajeciami,
ktore daly by mu mozliwosc ugruntowania i rozwiniecia swojej wiedzy
nabytej podczas kursu.

Wydaje sie, ze jedna z mozliwych drog rozwiazania powzej nakreslonego
problemu jest stworzenie internetowego systemu, w ktorym w jednolitej
formie i miejscu prowadzacy beda mogli redagowac, testowac, opiniowac,
publikowac i wykorzystywac zadania do swoich kursow. Wielu
uzytkownikow nawet przy niewielkiej liczbie zgloszonych zadan bedzie
mialo do dyspozycji bogata oferte cwiczen. Niewiele pracy i wiele
korzysci.

System powinien uwzgledniac specyfike dydaktyki na kierunku Automatyka
i Robotyka ze szczegolnym wskazaniem na specjalnosci
Robotyka. Powinien umozliwiac quizy (na wzor ekranowek ale bez
autoryzacji) oraz ograniczone cwiczenia numeryczno symulacyjne z
wykorzystaniem MATLAB Web Serwer (na bazie wersji probnych). Powinien
miec rowniez cechy klasycznego zbioru zadan, w ktorym istnieje
rozdzial ze wskazowkami i odpowiedziami.

2) Wybrane zagadnienia

Wzorem dla systemu sa Wikipedia oraz Moodle. Pierwszy serwis doskonale
sie sprawdza jako publikacja tworzona w trybie rozproszonym, przez
nieograniczona liczbe autorow. Drugi z systemow jest dobrym przykladem
technik samo-testowania, w szczegolnosci quizow.

2.1) Uzytkownicy i poziomy jawnosci.

Uzytkownicy w systemie powinni dzielic sie na nauczycieli (redaktorow)
i studentow. Kazdy z nauczycieli moglby zalozyc swoj watek tematyczny
(za zgoda administratora systemu) i redagowac zbior zadan w ramach
tego watku. Inni nauczyciele mieliby mozliwosc publikowania na trzech
poziomach: testowym, ograniczonym i pelnym (za zgoda redaktora
watku).

Na poziomie testowym inni nauczyciele (ale nie wszyscy) i wybrani
studenci powinni miec mozliwosc recenzowania zadania i wyrazania
opinii na jego temat. Na tym poziomie nauczyciel powinien miec
mozliwosc realizacji zadania w ograniczonych grupach studenckich.

Na poziomie ograniczonym z zadania moga korzystac zarowno studenci jak
i nauczyciele z okreslonej grupy.

Na poziomie pelnym zadanie moze byc dostepne na zewnatrz.

Z kazdym zadaniem powinne byc stowarzyszone podpowiedzi i
odpowiedzi. W przypadku odpowiedzi wskazana jest nie tylko tradycyjna
forma (tekst rozwiazania) ale rowniez forma interaktywa oparta np. na
MATLAB Web Serwer. Byc moze warto zastanowic sie nad wywolywaniem
innych programow obslugujacych odpowiedzi na pytania/zadania (cos na
wzor skryptow cgi ?)

2.2) Testy

Testy wyboru. Na ekranie powinien pojawic sie formularz z pytaniami i
guzikami "prawda", "falsz", "nie wiem" oraz z informacja o czasie
realizacji testu. Wskazane rowniez stronicowanie: po odpowiedzi na
grupe pytan na jednym formularzu pojawia sie kolejna grupa pytan na
nastepnym formularzu

Quizy. To testy wyboru sekwencyjne (podobnie jak ekranowki), najlepiej
jeszcze kiedy sa one ograniczone w czasie. Wzor to quizy systemu Moodle.

2.3) Uzytkownicy II

Uzytkownicy systemu powinni sie dzielic na tych co maja konta i tych
co nie maja. Ci co maja konta powinni miec mozliwosc dobierania sie w
grupy. Nauczyciel powinien miec mozliwosc tworzenia grup studenckich
realizujacych dane zadanie oraz grup prowadzacych opiekujacych sie
dana grupa studencka. Studenci rowniez powinni miec mozliwosc
dobierania sie w grupy w systemie w celu wspolnej realizacji
okreslonego zadania (zarowno bez nadzoru nauczyciela jak i pod
nadzorem). Forum dyskusyjne z mozliwoscia umieszczania zalacznikow w
dowolnych formatach powinno umozliwic im zdalna wspolprace. (Tu nalezy
zbadac mozliwosc wspolpracy z gg i byc moze z jakims systemem
konferencyjnym)


3) Inne Poczatkowo wydawalo mi sie, ze ze nowy system powinien byc
samodzielna caloscia. Obecnie coraz bardziej sklaniam sie ku koncepcji
integracji nowego systemu z SOLem. Trzeba bedzie zbadac na ile jest to
mozliwe.


Ten post edytował Aztech 23.11.2005, 20:08:03
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie
- Aztech   Abstrakty, klasy, Creole... itp   23.11.2005, 00:19:15
- - mike_mech   Cytat(Aztech @ 2005-11-23 00:19:15)1) czy pis...   23.11.2005, 00:38:12
- - Aztech   @mike_mech: dzieki za szybką odpowiedź Pisanie sam...   23.11.2005, 00:50:57
- - ikioloak   Ad 1. zdecydowanie polecam ADODB. Z CREOLE kontakt...   23.11.2005, 01:00:33
- - ActivePlayer   CytatAd 2. ADODB bardzo ulatwia pisanie skryptow z...   23.11.2005, 06:33:51
- - ennics   możesz zamiast istniejących już klas abstrakcji sp...   23.11.2005, 10:46:14
- - Aztech   Zdecydowałem się na ADODB, z kilku powodów 1) poni...   23.11.2005, 11:51:20
- - bela_666   Abstrakt? Obrzydliwe słowo, jakoś wolę angielski o...   23.11.2005, 12:03:34
- - Aztech   Ale piszesz własny abstrakt dla PDO, czy też zosta...   23.11.2005, 13:13:39
- - bela_666   Do PDO dopisywałem tylko klasę MyPDO, która pobier...   23.11.2005, 13:51:20
- - SongoQ   @mike_mech CytatAbstrakt bazodanowy powinien w tej...   23.11.2005, 14:36:01
- - mike_mech   @SongoQ, @bela_666 macie rację. Oczywiście. Wiado...   23.11.2005, 14:42:27
- - SongoQ   Odnosnie PDO, jestem pod wrazeniem, przyznam sie n...   23.11.2005, 14:50:17
- - ikioloak   @ActivePlayer CytatNo, to pochwal sie jakich featu...   23.11.2005, 14:51:46
- - Aztech   Przyznam się szczerze, że zapytałem właśnie o AdoD...   23.11.2005, 15:36:42
- - NoiseMc   I właśnie tu nie jestem pewien co do ADODB jak mam...   23.11.2005, 15:56:21
- - NuLL   Ja powiem tylko jedno. Widziałem w firmie projekt ...   23.11.2005, 16:06:14
- - SongoQ   CytatIlosc wygenerowanego kodu krotko mowiac przer...   23.11.2005, 17:31:36
- - bregovic   Creole to szajs, równie koszmarny co jakakolwiek k...   23.11.2005, 17:53:05
- - mike_mech   Cytat(bregovic @ 2005-11-23 17:53:05)Creole t...   23.11.2005, 18:10:37
- - Aztech   Co rozumiecie poprzez mały, średni, duży projekt. ...   23.11.2005, 20:06:16
- - bela_666   LUDZIE!!! Czy wy umiecie czytać i myśl...   23.11.2005, 21:24:56
- - ActivePlayer   Cytat@ActivePlayer QUOTE No, to pochwal sie jakic...   23.11.2005, 21:41:05
- - sf   Cytat(bela_666 @ 2005-11-23 13:51:20)Do PDO d...   23.11.2005, 22:32:33
- - bela_666   Cytat(sf @ 2005-11-23 23:32:33)Nie lepiej zro...   23.11.2005, 23:30:49
- - SongoQ   Troche pytanie bedzie odbiegalo od tematu ale jesl...   24.11.2005, 09:54:42
- - mike_mech   Cytat(SongoQ @ 2005-11-24 09:54:42)(...) Chod...   24.11.2005, 10:04:13
- - sf   Cytat(bela_666 @ 2005-11-23 23:30:49)Cytat(sf...   24.11.2005, 10:19:58
- - BugTomek   Cytat(mike_mech @ 2005-11-23 00:38:12)P.S. Cr...   25.11.2005, 15:16:30


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 10.10.2025 - 22:50