![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 276 Pomógł: 3 Dołączył: 22.10.2003 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Wcześniej pisałem swoje stronki zupełnie bez ładu i składu, przyszedł jednak czas potężnego projektu (prac dyplomowa (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif) ) i czas zrobić to porządnie. Mam zatem pytanie:
1) czy pisać właśną klasę obsługi bazy danych czy skorzystać z gotówców, jeśli tak to z jakich? 2) do czego tak na prawdę służa CREOLE, ADODB, PEAR i czy warto je stosować w momencie kiedy tylko bedą obsługiwać mysql? 3) czy może, ktoś z forumowiczów ma własną klasę obsługującą połączenia z bazą danych i chce, może ją udostępnić, tudzież, czy może dać wskazówki, rady czego się wystrzegać podczas pisania własnej klady? Wiem, że pytania są naiwne i część z nich porozsiewana jest po forum php5, ale mimo przeczytania sporej ilości postów w dniu dzisiejszych nie jestem w stanie ogarnąć tego wszystkiego i w jakiś sensowny sposób poukładać sobie w głowie. Więć stąd moje pytania |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 416 Pomógł: 0 Dołączył: 8.01.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
@ActivePlayer
Cytat No, to pochwal sie jakich featursów uzywasz... bo mi np. wystarcza GetArray();, GetRow();, GetOne(); i _ewentualnie_ EscapeArray();. Jak mozna sie domyslic, implementacja tych funkcji we wlasnym zakresie to okolo 50 linii kodu php. A adodb wazy nieporownywalnie wiecej. nie zamierzam ci tutaj nic wymieniac, ale AdoDB oferuje jeszcze inne ciekawe metody o ktorych nie wspomniales. Pewnie ze mozna sobie samemu napisac. Wszystko mozna samemu napisac. Ale po co? nie twierdze ze trzeba leciec na samych gotowcach bo to tez jest bzdura, ale generalnie nalezy sobie ulatwiac zycie. Nie twierdze tez ze AdoDB jest najlepszym wyjsciem - innych klas nie mialem potrzeby testowac. I podsumowujac, to ze AdoDB wazy zdecydowanie wiecej niz 50 linijek kodu nie neguje tego ze ulatwia pisanie |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 11.10.2025 - 07:05 |