![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 276 Pomógł: 3 Dołączył: 22.10.2003 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Wcześniej pisałem swoje stronki zupełnie bez ładu i składu, przyszedł jednak czas potężnego projektu (prac dyplomowa (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif) ) i czas zrobić to porządnie. Mam zatem pytanie:
1) czy pisać właśną klasę obsługi bazy danych czy skorzystać z gotówców, jeśli tak to z jakich? 2) do czego tak na prawdę służa CREOLE, ADODB, PEAR i czy warto je stosować w momencie kiedy tylko bedą obsługiwać mysql? 3) czy może, ktoś z forumowiczów ma własną klasę obsługującą połączenia z bazą danych i chce, może ją udostępnić, tudzież, czy może dać wskazówki, rady czego się wystrzegać podczas pisania własnej klady? Wiem, że pytania są naiwne i część z nich porozsiewana jest po forum php5, ale mimo przeczytania sporej ilości postów w dniu dzisiejszych nie jestem w stanie ogarnąć tego wszystkiego i w jakiś sensowny sposób poukładać sobie w głowie. Więć stąd moje pytania |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 416 Pomógł: 0 Dołączył: 8.01.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ad 1. zdecydowanie polecam ADODB. Z CREOLE kontaktu nie mialem wiec nie moge sie wypowiedziec
Ad 2. ADODB bardzo ulatwia pisanie skryptow z wykorzystaniem bazy, dlatego warto wg mnie go uzyc nawet jesli korzystasz tylko z mysql. i tak jak mowi mike_mech - a nuz sie okaze ze konieczna jest przesiadka na inny serwer bazodanowy. PEAR jest to zestaw klas wspomagajacych pisanie. Korzystam z Mail_mime przy wysylaniu maili i poza jednym mankamentem (niedawno pytalem sie o ten mankament na forum) bardzo jestem z niej zadowolony. Z innych paczek poki co nie mialem potrzeby ani okazji korzystac, choc prezentuja sie na tyle ciekawie ze uwazam ze warto poznac ich mozliwosci (np. klasa Image_Graph). Ad 3. Wydaje mi sie ze w momencie kiedy istnieja ww systemy jak dla mnie jest to wywazanie otwartych drzwi |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 15:10 |