![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 245 Pomógł: 4 Dołączył: 22.01.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam. Pisząc silnik gry napotkałem problem. Otóż zazwyczaj po zabiciu potwora wypadają z niego jakieś przedmioty, załóżmy że np. jest 1% szansy że wypadnie jakiś drogocenny kamień ale 20% że jakiś średni miecz. Czy istnieje jakiś algorytm który jest w stanie wybrać co wypadło wg procentu szansy ?
Pozdrawiam |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 245 Pomógł: 4 Dołączył: 22.01.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dobrze. To teraz następny problem który pojawił się podczas pisania skryptu który walczy z czymś (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif) . Mamy sobie algorytm który oblicza szanse wygrania z przeciwnikiem. No i załóżmy że wyjdzie 70% szans na wybranie. Jak wg tych szans zdobyć informacje czy ktoś wygrał ?
Pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 9.10.2025 - 02:36 |