![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 245 Pomógł: 4 Dołączył: 22.01.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam. Pisząc silnik gry napotkałem problem. Otóż zazwyczaj po zabiciu potwora wypadają z niego jakieś przedmioty, załóżmy że np. jest 1% szansy że wypadnie jakiś drogocenny kamień ale 20% że jakiś średni miecz. Czy istnieje jakiś algorytm który jest w stanie wybrać co wypadło wg procentu szansy ?
Pozdrawiam |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 7 494 Pomógł: 302 Dołączył: 31.03.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat(FiDO @ 2005-08-30 09:55:30) IMO niedoceniles problemu ;] Masz racje. Po tym jak wypowiedziałem się tutaj zaczął mnie ten problem nurtować. I doszedłem do takich samych wniosków co Ty. Gdyby nie to drugie losowanie ( już na takich samych prawach ) nie byłó by tak źle. Ale wprowadzenie losowania ważonego wydaje się koniecznością. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 6.10.2025 - 10:48 |