![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 245 Pomógł: 4 Dołączył: 22.01.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam. Pisząc silnik gry napotkałem problem. Otóż zazwyczaj po zabiciu potwora wypadają z niego jakieś przedmioty, załóżmy że np. jest 1% szansy że wypadnie jakiś drogocenny kamień ale 20% że jakiś średni miecz. Czy istnieje jakiś algorytm który jest w stanie wybrać co wypadło wg procentu szansy ?
Pozdrawiam |
|
|
![]() |
![]() ![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 045 Pomógł: 5 Dołączył: 8.11.2004 Skąd: trójmiasto Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
// wersja z możliwośćią wielokrotnego wyboru
szansa['miecz'] = 20; szansa['kamien'] = 1; itd foreach ($szansa as $nazwa => $wartosc) if ( $wartosc >= rand(1,100) ) WyrzućPrzedmiot[$nazwa]; |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 14.10.2025 - 01:41 |