![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 245 Pomógł: 4 Dołączył: 22.01.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam. Pisząc silnik gry napotkałem problem. Otóż zazwyczaj po zabiciu potwora wypadają z niego jakieś przedmioty, załóżmy że np. jest 1% szansy że wypadnie jakiś drogocenny kamień ale 20% że jakiś średni miecz. Czy istnieje jakiś algorytm który jest w stanie wybrać co wypadło wg procentu szansy ?
Pozdrawiam |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 150 Pomógł: 1 Dołączył: 23.01.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat Robisz tablicę, na sto elementów... (można to zrobić jakąś jedną funkcją, nie pamiętam jaką). Potem rand(), jeśli wypadło 1, dostaje kamień; else { robisz tablicę na pięć elementów, wybierasz 1, jeśli wypadło na ten jeden jedyny - dostajesz miec } Proste, pomyśl trochę... Jednocześnie dokupujesz kostki RAM do serwera (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 16.10.2025 - 00:04 |