![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 245 Pomógł: 4 Dołączył: 22.01.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam. Pisząc silnik gry napotkałem problem. Otóż zazwyczaj po zabiciu potwora wypadają z niego jakieś przedmioty, załóżmy że np. jest 1% szansy że wypadnie jakiś drogocenny kamień ale 20% że jakiś średni miecz. Czy istnieje jakiś algorytm który jest w stanie wybrać co wypadło wg procentu szansy ?
Pozdrawiam |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 7 494 Pomógł: 302 Dołączył: 31.03.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
IMO, przekombinowaliści.
1. Losujemy procent szans, np.: 40% a) Możemy dostać każdy przedmiot, który wymaga 40% b ) ... ale i każdy, który wymaga więcj, np.: 60%, 70%, ... c) ... no oczywiście nie możemy dostać tego, któremu trzeba 5%. 2. Resztę załatwia baza. Losuje ona jeden element, który wymaga szans większych, bądź równych tym które wylosowaliśmy. Czyli dostać możemy przedmiot, który wymaga przykładowych 40% ale i taki który wymaga 80%. Ja bym to widział tak. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 29.09.2025 - 11:17 |