Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> [Gra] Kwadraciaki :-P, Napisałem, ale nie wiem co ;-)
crash
post
Post #1





Grupa: Przyjaciele php.pl
Postów: 2 196
Pomógł: 2
Dołączył: 17.01.2004
Skąd: Sosnowiec

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam, pamięta ktoś z Was może taka mała, stara gierkę (nie komputerową (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) ), która była zbudowana z 15 ponumerowanych kolejno kwadracików na planszy 4 na 4 i chodziło w niej o ułożenie tych kwadracików w kolejności ruszając je tylko po jednym pustym polu? Otóż napisałem implementacje tej gry w php i wypadałoby wiedzieć chociaż jak to się zwie (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif) Może działający skrypt przypomni komuś o jaka grę chodzi...

http://www.crash.gaa.pl/gra.php

Ten post edytował crashu 22.06.2005, 12:24:16
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
Cudi
post
Post #2


Administrator planeta/IRC


Grupa: Przyjaciele php.pl
Postów: 385
Pomógł: 0
Dołączył: 19.04.2003
Skąd: Zabrze

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Jeśli dobrze rozumiem to nasze algorytmy są identyczne. U mnie też szukam sąsiadujących z pustą, też wybieram jedną z nich, a przesunięcie to poprostu zamiana pustej z wybraną. Więc chyba czegoś nie zrozumiałem (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)

EDIT:
teraz rozumiem, chodzi o realizacje znajdowania sąsiadujących. U mnie jest niepotrzebna pętla, już sie biore za poprawe tego i zobacze jak to będzie wtedy śmigało.

EDIT2:
została już tylko jedna pętla w klasie Puzzle, do renderowania. Znajdowanie pustej komórki jest niepotrzebne, przecież można sobie zapisywać gdzie ona jest po każdym przesunięciu. A znajdywanie rozwiązałem tak jak powiedziałeś, zapisując sąsiadów tak jak w isMoveable(), z tym że z drobnym sprwadzeniem czy nie wychodze poza plansze (jednowarunkowe ify). I teraz w zasadzie przyglądając się procesowi przesuwania (render() + alert() - wygląda jak animacja (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif) ) zauważyłem że trzeba jeszcze zrobić zabezpieczenie przed cofaniem się przesunięć. To przez to nawet przy dużej ilości iteracji plansza potrafi być niewymieszana.

EDIT3:
W sumie to niech sie cofa, efekt jest ten sam (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Tak czy siak trzeba zrobić pow(size, 4) powtórzeń (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Ale teraz to już śmiga tak szybko, że nie ma sie o co martwić (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Na FTP są ostateczne poprawki do metody shuffle(). Uff.
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie
- crash   [Gra] Kwadraciaki :-P   22.06.2005, 10:52:34
- - nospor   hihi, fajna implemetacja. gratualacje. Co do nazw...   22.06.2005, 11:00:59
- - hwao   Mozna dostac zipa tego przeladowania dlugo trwaja...   22.06.2005, 11:07:53
- - crash   A tam, dość szybko się przeładowuje, ale jeśli chc...   22.06.2005, 11:15:51
- - SongoQ   Hehe mi sie udalo. Gierka jest calkiem ok. Kiedys ...   22.06.2005, 11:36:11
- - FiDO   Wydaje mi sie, ze kod nie jest do konca sprawny......   22.06.2005, 11:42:33
- - crash   No kod nie był sprawny, przyznaje Pisałem dość sz...   22.06.2005, 12:03:57
- - revyag   U mnie chodziło to całkiem szybko i sprawnie Klik   22.06.2005, 12:05:49
- - dr_bonzo   No to na razie wygrywam: 122s http://northslope.la...   22.06.2005, 14:16:31
- - rogrog   przy normalnej grze mi wyskakuje "niepoprawny...   22.06.2005, 20:44:39
- - Cudi   W wolnej chwili napisałem coś podobnego w JS. Brak...   22.06.2005, 23:46:16
- - nospor   Chyba mialeś dluższą wolną chwilę . Super. NIe tr...   23.06.2005, 08:13:11
- - SongoQ   @Cudi super. Mozna grac i grac.   23.06.2005, 12:41:05
- - NuLL   Fajny sofcik Przenoszę jak prosi autor   23.06.2005, 12:49:42
- - dr_bonzo   @Cudi: tworzac nowa plansze, szuffle()ujesz klocki...   23.06.2005, 13:13:49
- - crash   Skrypt wypas, zaczynam doceniać JS, ale troche mni...   23.06.2005, 13:21:12
- - Cudi   @dr_bonzo: nie wiedziałem jak rozwiązać mieszanie,...   23.06.2005, 19:05:22
- - dr_bonzo   @Cudi: cos ty zrobil -- teraz tego nie da sie uloz...   23.06.2005, 20:02:40
- - Cudi   Ja też pracuje nad poprawkami, i w sumie wymyśliłe...   23.06.2005, 21:18:35
- - dr_bonzo   Zaczalem kodowac, przerabialem calkowicie sktypt (...   23.06.2005, 21:56:59
- - Cudi   Jeśli dobrze rozumiem to nasze algorytmy są identy...   23.06.2005, 22:12:29
- - kowal1122   fajoska gierka!! naprawdę dobra robota   24.06.2005, 09:09:50
- - dr_bonzo   No i wlasnie zakonczylismy kolejnego php-ballte...   24.06.2005, 09:31:30
- - crash   Taa. Takie spontany się przydają bo coś te planowa...   24.06.2005, 10:24:32


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 17.10.2025 - 08:38