![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 1 224 Pomógł: 40 Dołączył: 6.07.2004 Skąd: Wuppertal Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
php.PL Battle vol.3
Po poprzednim nieudanym starciu (nikt walczyć nie miał ochoty?) na edytor graficzny proponuje jeszcze raz się zmierzyć... Zaczynamy jak zwykle od zebrania pomysłów. Moja propozycja (proponował ktos w poprzednim battlu) Gra w php. Daje dosc duze pole do popisu (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Czekam na inne propozycje (głosować nie bedziemy tka jak poprzednio, jest to niewypał - głosują ludzie którzy potem i tak nie biorą udziału w battlu). Czekam na Wasze pomysły... |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 521 Pomógł: 0 Dołączył: 3.11.2003 Skąd: 3city Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Hmm, skrypt php grający w więźnia? Zasady takiej gry są proste: dwóch więźniów siedzi. Jeżeli sypniesz kolegę, a on ciebie nie, wychodzisz na wolność. Jeżeli będzie na odwrót, dostajesz X lat. Jeżel obaj sypniecie, dostajecie wyrok. Jeżeli obaj nie sypiecie, wychodzicie. Kiedyś widziałem dokładne wartości typowej gry (tzn. ile dostaje się lat za co).
Pojedyncza gra nie jest problemem. Chodzi o to, żeby np. 2 skrypty zagrały ze sobą 100 razy, przy czym mogą one przechowywać informacje pomiędzy wywołaniami. W ten sposób skrypt może uczyć się zachowania rywala - czy warto z nim współpracować, jaką strategię obrać, itd. Implementacja bardzo prosta, złożoność problemu tak naprawdę ogromna. Takie gry są domeną sztucznej inteligencji - programy grające w więźnia tworzy się za pomocą algorytmów genetycznych i naprawdę robi się zawody (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) . |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 7.10.2025 - 04:51 |