Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 Pomógł: 0 Dołączył: 27.05.2005 Ostrzeżenie: (0%)
|
Serdecznie witam wszystkich forumowiczów (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Chciałbym napisać gre internetowa taka jak np.Ogame jestem srednim programistą interesujacy się php dlatego chciałbym się troche pobawić w stworzenie gry o podobnych zasadach.I tu z mojej strony wielka prosba czy sa jakies artykuły lub strony internetowe poswiecone programowaniu takich gier internetowych jakies kursy lub tutoriale moze ktos z was bedzie chetny pomogac mi bardzo prosze o pomoc. Aha i jeszcze jedno czy do napisania takiej gry wystarczy tylko jezyk php czy moze jakies inne jeszcze ? |
|
|
|
![]() |
Post
#2
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 13 Pomógł: 0 Dołączył: 29.04.2005 Ostrzeżenie: (0%)
|
Ja widze 2 rozwiazania (mowiles o nich tylko zbiore je do kupy ;] )
Gracz nie wykonuje swojego ruchu w okreslonym czasie 1) serwer robi to za niego (niekoniecnzie optymalnie) 2) gracz traci ruch, serwer nie wykonal za niego akcji, i mozliwosc ruchu ma nastepny gracz. Fakty: Serwer moze cokolwiek robic tylko w momencie odwiezenia strony przez ktoregos z 2 graczy. Gracze nie moga sie dowiedziec co sie dzieje na serwerze bez odswiezenia strony. Serwer nie patrzy caly czas, na to co sie dzieje, ale ma tak jakby "przeblyski swiadomosci" co jakis czas, ale to nie przeszkadza - zauwaz ze do odtworzenia calej rozgrywki wystarczy znac czas rozpoczecia akcji oraz rozkazy i czasy ich wykonania - wtedy moze sbie w pamieci szybciutko zasymulowac cala rozgrywke. Oczywiscie lcizenie od nowa przy kazdym przeladowaniu nie jest dobrym pomyslem, wiec serwer pamieta stan gry i czas w ktorym ten stan gry jest aktualny. I podczas kolejnych przebiegow skryptow (bo gracz odswieza strone) serwer patrzy na aktualny czas i oblicza zmiany na podstawie nowego czasu, poprzedniego stanu gry i otrzymanych rozkazow i zapamietuje sobie nowy stan.. php_programmer: ona jest banalna, ale nie oferuje zadnych przyspieszen, wykrywania i zapobiegania kolizjom - rownoczesnemu dostepowi. SQL daje to wszystko, wraz z b wygodnym interfejsem do pobierania zadancyh danych. Ten post edytował tarlandil 3.06.2005, 09:31:02 |
|
|
|
Modgar Gra internetowa w php 27.05.2005, 15:19:20
FiDO Przenosze na php 27.05.2005, 18:46:34
Rastman CytatAha i jeszcze jedno czy do napisania takiej g... 27.05.2005, 18:57:19
hwao Wiec.
Napewno bedzie Ci potrzbene php nastepnie p... 27.05.2005, 19:47:47
DeyV Przy tworzeniu tego typu aplikacji znacznie ważnie... 27.05.2005, 19:48:03
Imperior Miej na uwadze, że OGame potrzebuje solidnej bazy ... 28.05.2005, 08:05:24
pmalirz moim zdaniem...
trzeba to oprzeć na klasach, jest ... 28.05.2005, 10:29:41
M4chu Cytat(pmalirz @ 2005-05-28 11:29:41)Powinna o... 28.05.2005, 13:41:24
Speedy Jeśli chodzi Ci o jakąś konkretną książkę, to jaki... 28.05.2005, 17:30:39
Imperior Heh... jak patrze na spis treści, to widze koło 14... 30.05.2005, 16:38:16
slepy Sam gram w Ogame i mocno się zastanawiałem jak ta ... 30.05.2005, 16:57:18
Speedy Cytat(Imperior @ 2005-05-30 15:38:16)Heh... j... 30.05.2005, 17:19:57
Imperior Cytat(Speedy @ 2005-05-30 16:19:57)A czy ja p... 30.05.2005, 18:27:21
slepy Zatem moje wniosko mogą być suszne.. Rozwinięcie t... 30.05.2005, 20:14:22
squid a co myslicie o wprawadzeniu wzorca MVC do pracy p... 30.05.2005, 22:09:36
vala jak na moje oko to to jest zrobione na podstawie b... 31.05.2005, 05:22:53
slepy Co to P.Sów jestem za;p
Ale wierz mi jak 1000 osó... 31.05.2005, 07:17:40
vegelus Witam wszystkich na forum :-)
Od niedawna czytam ... 31.05.2005, 08:26:37
xarr Tez zaczolem pisac rpga na php+mysql+js jakis czas... 31.05.2005, 10:05:07
vegelus w zamysle miala byc gra jednoosobowa ale ekipa sie... 31.05.2005, 16:32:02
Imperior Zachwycając się Ogame... znacie X-wars? (Ta sama f... 31.05.2005, 16:37:57
Kinool hehe fakt temat bardzo ciekawy wydaje mi sie ze p... 1.06.2005, 20:18:31
tarlandil Dlaczego sadzicie, ze serwer musi wykonac obliczen... 1.06.2005, 23:11:08
rogrog Cytat(tarlandil @ 2005-06-02 00:11:08)Dlaczeg... 2.06.2005, 13:31:09
tarlandil rogrog, jakos nie widze aby Twoj pomysl roznicl si... 2.06.2005, 17:43:49
SongoQ Za wiekszosc czynnosci jest odpowiedzialna baza da... 2.06.2005, 18:16:30
vegelus Ja zauwazylem jedna wlasciwosc :-)
Jak konczy sie... 2.06.2005, 18:51:09
tarlandil Co do naliczania surowcow w ogame to wstarczy spoj... 2.06.2005, 22:12:53
vegelus mnie bardziej nurtuje co robic jak jeden oleje a d... 3.06.2005, 08:57:49
Marcin_m Możesz to zrobić na dwa sposoby.
I.
1. Ustalasz k... 3.06.2005, 09:18:57
php programmer do hwao:
dlaczego odradzasz bawienia sie na plika... 3.06.2005, 09:26:05
rogrog Cytat(tarlandil @ 2005-06-02 18:43:49)rogrog,... 3.06.2005, 17:26:51
vala hmm biorac pod uwage triggery
czyli o ile rozumiem... 3.06.2005, 20:46:03
vegelus Dobrym pomyslem jest uzupelnienie strony o JS i w ... 3.06.2005, 21:45:56
ActivePlayer Cytatdlaczego odradzasz bawienia sie na plikach?
p... 4.06.2005, 13:06:08
drs elo ja tesh sobie robie gre w php i ma takie pytan... 7.06.2005, 17:08:13
SongoQ Cytatdlaczego odradzasz bawienia sie na plikach?
p... 7.06.2005, 21:47:10
drs racja db to podstawa ja robie na db jest wygodniej... 7.06.2005, 22:10:31
SongoQ NIe tyle jest wygodniej co zapominasz o mechanizma... 7.06.2005, 22:14:22
vegelus no i jeszcze mozna dodac ze w bazie lepiej cos prz... 7.06.2005, 22:31:40
bear007 Czesc!
W takich grach jak Ogame nie ma czasu,... 10.06.2005, 20:01:18
NetJaro A tak na prawdę nikt nie wiem jak to jest w OGame,... 19.01.2006, 00:15:57
bear007 Cytat(NetJaro @ 2006-01-18 23:15:57)A tak na ... 19.01.2006, 00:24:34
Speedy Wspomnę jeszcze o tej książce, do której podałem w... 19.01.2006, 18:44:50
invx za namowa forumowicza, kontunuuje temat
jesli kto... 22.01.2006, 20:40:41
NetJaro Speedy, mam ta ksiazke - kupilem. Troche malo opis... 22.01.2006, 20:58:04
squid Zastanawia mnie sens pisania gry w php. Skrypt php... 22.01.2006, 21:11:20
eMartio Kiedyś stworzyłem grę w php 4 pisząc ją struktural... 24.01.2006, 15:54:56
squid Cytat(eMartio @ 2006-01-24 16:54:56)Jest kilk... 24.01.2006, 16:01:58
eMartio Szkoda, że w php jesteśmy skazani na sesje, gdyż w... 24.01.2006, 16:12:28
NetJaro Hmm.. co to jest "keszowanie zapytan" - ... 24.01.2006, 16:38:51
squid Cytat(eMartio @ 2006-01-24 17:12:28)Szkoda, ż... 24.01.2006, 17:20:33
Martio_L Cytat(NetJaro @ 2006-01-24 15:38:51)Hmm.. co ... 24.01.2006, 22:06:20
Diwi Mam pytanko wiem że parenaście postów wcześniej by... 24.01.2006, 22:08:37
bigZbig Cytat(eMartio @ 2006-01-24 17:12:28)Jedno, co... 25.01.2006, 10:08:52
Ludvik Sprawa akcji nie jest wcale taka trudna, jak mogło... 25.01.2006, 19:46:56
Vogel Cytat(Ludvik @ 2006-01-25 20:46:56)Mamy już s... 25.01.2006, 22:38:25
R-T chciałbym przypomniec pierwsze pytanie odnosnie ku... 11.08.2006, 10:43:46
osin chcialem zapytac czy jest na tym forum temat o rob... 19.01.2007, 19:21:24
verio Hmmm...... Skoro już poruszylście ten temat, to mo... 23.01.2007, 08:39:39
My4tic Ehh...
http://www.google.pl/search?q=timer+javasc... 23.01.2007, 09:23:24
neversoft Zainteresował mnie ten temat. Mam pytanie co do np... 29.01.2007, 19:30:03
dethim ja też mam zamiar napisać taką gre...bedzie to poł... 11.02.2007, 17:47:05
radex_p ale żeś odkrył Amerykę, dethim
--------
post nie... 11.02.2007, 18:28:55
R4D3K Co do kursów i nauki najlepszą nauką jest praktyka... 3.08.2007, 20:12:32
slepiec witam wszystkich. Jestem slepiec, nieco doświadczo... 23.08.2007, 18:35:57
Luke_Star Travian wygląda lepiej Ja w swojej grze załatwiłe... 23.08.2007, 18:50:49
slepiec Luck : a po co ci Cron ? jak user się loguje (czy ... 23.08.2007, 22:24:57
Luke_Star slepiec tylko ze cron jest uzywany wtedy dy trzeba... 23.08.2007, 22:33:43
kula Co to akcji w czasie w grach typu ogame:
WG mnie ... 17.09.2007, 03:14:09
radex_p odkopywanie starych tematów jest nielubianą prakty... 17.09.2007, 07:11:15
omegan witam
skoro jest tu mowa o grach w php to przyzna... 12.12.2007, 16:36:51
colinQ to zależy co masz w tej grze...
Jeśli masz np. br... 12.12.2007, 17:19:55
Rufus009 Nagle wszyscy chcą napisać własną grę online ... ... 12.12.2007, 18:45:12
colinQ Ja też Już kilka procent mam ;
Tematyka: II Wojn... 12.12.2007, 22:21:57
Rosiv Witam chciałbym odświeżyć trochę ten wątek. Propon... 5.10.2008, 13:43:37 ![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 4.12.2025 - 13:24 |