![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 Pomógł: 0 Dołączył: 27.05.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Serdecznie witam wszystkich forumowiczów (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Chciałbym napisać gre internetowa taka jak np.Ogame jestem srednim programistą interesujacy się php dlatego chciałbym się troche pobawić w stworzenie gry o podobnych zasadach.I tu z mojej strony wielka prosba czy sa jakies artykuły lub strony internetowe poswiecone programowaniu takich gier internetowych jakies kursy lub tutoriale moze ktos z was bedzie chetny pomogac mi bardzo prosze o pomoc. Aha i jeszcze jedno czy do napisania takiej gry wystarczy tylko jezyk php czy moze jakies inne jeszcze ? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 35 Pomógł: 0 Dołączył: 1.06.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Możesz to zrobić na dwa sposoby.
I. 1. Ustalasz kolejność akcji dla graczy 2. Ten kto zaczyna atakuje i ma zapisywane ze zaatakowal o pewnym czasie - teraz nie moze wykonac zadnej akcji przez 30*ilosc_graczy sekund (to jeszcze zalezy jak chcesz zeby przebiegala walka). 3. Po 30 sekundach moze zaatakowac kolejny gracz z kolejki i tak samo jak z graczem nr. 1 . Wystarczy zapisywac czasy ich ataku (najlepiej do tabeli wirtualnej, wtedy wszystko szybko bedzie chodzic) i patrzec czy ktos moze juz zaatakowac czy nie. W tym przypadku gracz sam sobie musi odswiezac strone (lub robi to za niego skrypt javy), II. 1. Nie ustalasz kolejnosci, tylko robisz tak ze gdy gracze spotykaja sie w jednym miejscu to kazdy z nich moze zaatakowac. Nastepnie moga zaatakowac dopiero po 30 sekundach (znowu tabela tymczasowa). Obliczas sobie te obrazenia na zasadzie jakiegos pierwszenstwa (kto szybciej kliknal, kto ma cos tam wiekszego). Teraz mozesz zrobic taki dodatek, ze dla oby tych przypadkow, sa ustalone reguly postepowania typu - jezeli w tabeli akcji nie ma akcji gracza przebywajacego w danym miejscu, w danym czasie, a powinna byc juz wykonana (minelo kolejne 30 sekund) to COSTAM (no i sobie te costam ustalasz ty, czy gracz). Po kazdych 30 sekundach (II przypadek) lub 30*ilosc_graczy(I) po prostu usuwasz z tabeli tymczasowej wszelkie akcjce, robiac przy okazji obliczenia |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 11:01 |