![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 Pomógł: 0 Dołączył: 27.05.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Serdecznie witam wszystkich forumowiczów (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Chciałbym napisać gre internetowa taka jak np.Ogame jestem srednim programistą interesujacy się php dlatego chciałbym się troche pobawić w stworzenie gry o podobnych zasadach.I tu z mojej strony wielka prosba czy sa jakies artykuły lub strony internetowe poswiecone programowaniu takich gier internetowych jakies kursy lub tutoriale moze ktos z was bedzie chetny pomogac mi bardzo prosze o pomoc. Aha i jeszcze jedno czy do napisania takiej gry wystarczy tylko jezyk php czy moze jakies inne jeszcze ? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 105 Pomógł: 0 Dołączył: 5.12.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tez zaczolem pisac rpga na php+mysql+js jakis czas temu. Glownie tekstowka, bo grafika brak, a i co bardziej rozwija wyobraznie niz tekst? (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Prace stanely mniej wiecej na 20% z powodu braku czasu. Generalnie gierka to mapa, ktora z poziomu admina mozna rozwijac dodajac pola i tworzac miedzy nimi jakies przejscia (wszystko ma swoje dodatkowe cechy jak np: typ pola, szansa na encounter, zagrozenie itd itd), postacie ze swoimi charakterystykami + umiejetnosci, oraz duza baza przedmiotow roznakich i przeciwnikow/zwierzatek/potworow.
Za gre zabralem sie od strony singla. Tj. brak interakcji z innym graczem. Celem takiego zabiegu jest chec osiagniecia i dopieszczenia zabawy tylko z wirtualnym swiatkiem. To taki pierwszy krok, ktory juz pozwoli dzialac takiej aplikacji. Kolejny to juz chat, trade... czyli interakcja czysta. Wiadomo, ze w takich rzeczach nie powinno sie przesadzac i wsadzac funkcjonalnosci wiecej niz to jest potrzebne. Podobnie ma sie sprawa z sama walka. Mozna to najprosciej zrobic na zasadzie automatu czyt. koles klika na sarenke i walcza w ten sposob ze algorytm na walke pobierajacy jakies dane 2 przeciwnikow, warunki i inne wlasciwosci wylicza trafienie/pudlo/blok/obrazenia etc. Mozna tez skomplikowac i zrobic turowke dajac graczowi mozliwosc wyboru w kazdym momencie walki co zrobic czyt. atakowac pelna para, defensywnie, moze uciekac, moze sie uleczyc itd. Wtedy tez doszla by sprawa czasu tj. ile on moze sie zastanawiac co zrobic, moze by warto ograniczyc go odgornie jakims czasem po ktorym nastepuje ruch przeciwnika (zmarnowana tura)? Tylko co z lagami... w sumie interakcja z uzytkownikiem to plan dalszy w mojej rozpisce i planie. Nad walka jednak juz sie zastanawiam, bo to bedzie jeden z nastepnych elementow na jaki sie szarpne zaraz po tym jak obiekt gracza bedzie juz swobodnie spacerowal po stworzonym swiecie (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) ok... to takich ogolnikow pare. Mam nadzieje, ze podczas "wakacji" znajdzie sie wiecej wolnych weekendow coby ruszyc do przodu z ta gierka. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 8.10.2025 - 03:06 |