![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 5 Pomógł: 0 Dołączył: 11.03.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witajcie!
Jestem zdenerwowanym klientem wielu banków, które nie potrafią dostarczyć mi systemu bankowego działającego "online" z prawdziwego zdażenia. Bywają systemy bez bazy kontrahentów, albo inne wymagające wczytywania apletów java po każdej aktualizacji strony, niektóre są przeciążone - ciężko się wbić. Niektóre stosują jednorazowe hasła lub jakieś inne udziwnione metody dostępu do konta. Używam technologii php na codzień i zastanawiam się czy można zastosować php+MySQL do stworzenia profesjonalnego systemu dostępu do Banku?. Interesuje mnie jakie widzicie zagrożenia, jakie komercyjne moduły użylibyście do zabezpieczenia systemu. System miałby w prosty sposób dawać dostęp "online" do konta, możliwość realizacji krajowych i międzynarodowych transakcji, przewalutowań, z możliwością podpisu transakcji przez dwie osoby, dostępu do informacji o historii konta, sortowanie wyników wyszukiwania, wyszukiwanie danych itd. Czy może wiecie gdzie są stosowane podobne rozwiazania? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 103 Pomógł: 0 Dołączył: 1.12.2003 Skąd: Gdynia Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
@#Druid
Na swoje pytanie dostałeś chyba już odpowiedz więc nie będe się nad tym rozwodził (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/cool.gif) Podsumowujać jednak można stwierdzić ,że osoba która chciała by stworzyć front-end www do istniejącego juz systemu tranzakcyjnego banku orreślony zostanie mianem samobójcy. php może tak, Mysql zdecydowanie nie, baza nie należąca do najstabliniejszych, mierna pod względem tranzakcyjności. Nie wspominając już o systemach zabezpieczeń/backup, jeśli już używane to bazy sprawdzone, renomowane. Jeszcze mały OT ( może nie do końca ). Co do "systemów bankowych", to w 100% zgodze się z Hawk'iem. Żaden bank nie pisze swojego systemu od podstaw. Dla ludzi z branży jest to oczywiste. Napisanie/wytestowanie/modyfikowanie takiego systemu a następnie co jest bardzo ważne (jesli nie najwazniejsze) otrzymanie atestów na taki system trwa bardzo długo. Dlatego banki korzystają już z gotowych produktów, wynajmując firmy które wdrażają i czasami później utrzymuja taki systemu. Dobrym przykładem, wspomnianym wcześniej jest tutaj mBank oraz multiBank. Bre zakupiło system Altamira ( tak napisany i rozwijany w dalszym ciągu w Cobolu) który 5 lat temu został wdrożony do Bre przez firme Accenture i do tej pory jest on przez nich utrzymywany i rozwijany. Mam nadzieje że to rzuci troche więcej światła na ten temat. Dodane: Jeszcze jako ciekawostke dodam ,że Altamira jest używana jeszcze w innych bankach w Polsce. Jest to popularny system. Dlatego też Prokom (ktorego osobiscie nie daże sympatia) kupił Softbank, aby zaproponować wdrożenie Altamiry w PKO BP. ( jeśli kogoś interesuje taka tematyka polecam prześledzenie przetargu w PK BP (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/cool.gif) ) Dodane 2: Ktoś pytał jeszcze o "technikalia", oto przykład mBanku i multiBanku [źródło to computerworld.pl] Cytat Wszystko zaczęło się trzy lata temu. W roku 1999 w BRE Banku SA powstał pomysł stworzenia pionu bankowości detalicznej. Uruchomiono projekt o kodowej nazwie BRE7. Wybrano wówczas system transakcyjny - Altamirę, który kupiono wraz z kodem źródłowym i tzw. instrukcją zmian od Andersen Consulting (obecnie Accenture), oraz platformę sprzętową - komputer mainframe IBM S/390. "Jak na start-up, jakim był bank detaliczny BRE, wybrane przez nas rozwiązania mogą wydawać się kupowane na wyrost. Dzięki temu jednak na jednym serwerze znajduje się cała logika biznesowa aplikacji centralnej obu banków" - opowiada Mariusz Zarzycki, dyrektor Departamentu Informatyki Bankowości Detalicznej BRE Banku SA - mBank i MultiBank. Umożliwia to również zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa danych. "Dzięki zastosowaniu platformy mainframe nie mamy również obaw o skalowalność systemów obu banków w przyszłości. Obecna instalacja może zostać rozbudowana nawet kilkudziesięciokrotnie" - dodaje.
"Zastosowanie takich, a nie innych rozwiązań uwalnia nas również od wielu problemów, które mają nasi koledzy po fachu z innych banków, m.in. integracją wielu aplikacji. My mamy znacznie mniej obiektów do zarządzania. Przykładowo, do opieki nad bazą danych dla obu banków jest oddelegowanych jedynie dwóch ludzi" - podkreśla szef Departamentu Informatyki Bankowości Detalicznej BRE Banku. Mariusz Zarzycki uważa również, że wybranie takiej właśnie strategii informatyzacji mBanku i MultiBanku - ze względu na stosowanie ograniczonej liczby rozwiązań - uprościło relacje z dostawcami. Zmniejszyło również liczbę osób w banku oddelegowanych do opieki nad systemami IT. "Mamy właściwie jedynie dwie platformy: mainframe - dla systemu transakcyjnego i Windows 2000 - dla rozwiązań udostępniających klientom poszczególne kanały dostępu" - stwierdza. Ten post edytował Synaps 20.04.2005, 11:47:32 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 8.10.2025 - 04:28 |