![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 158 Pomógł: 0 Dołączył: 29.06.2003 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Jestem obecnie w trakcie tworzenia bardzo dużego serwisu i chciałbym się dowiedzieć od was jakie sztuczki stosujecie by skrócić czas wykonywania skryptów. Serwis ma być czymś podobnym do http://date.com oraz http://sympatia.onet.pl , ma mieć kilka wersji językowych, więc będzie prawie tak popularny jak w/w. Serwisy te mają bardzo dużą odwiedzalność, dla przykładu w obecnej chwili na tych stronach znajduje się ponad 5 tysięcy użytkowników online!!! Ponadto zarejestrowanych jest tam pewnie z kilkadziesiąt tysięcy, jeśli nie kilkaset tysięcy userów. Dziennie wysyłanych jest kilka tysięcy prywatnych wiadomości. Jakie rozwiązania zastosować, by ten serwis działał w miarę szybko. Serwis będzie działał na bazie mysql. Jak narazie, to jedynym rozwiazaniam jakie wykorzystałem jest cachowanie niektórych zapytań, ale wiadomo, że nie wszystkie zapytania moge zcachować. Zrezygnowalem z plikow językowych typu lang_polish.php, lang_english.php itp. gdzie w zawartości była tablica $lang['user'] = 'użytkownik'; itp. na rzecz folderów, gdzie w folderze np. en/ będą wszystkie pliki, ale z treścią w języku angielskim, w folderze fr/ będą wszystkie pliki, ale po francusku. Myśle, że przyśpieszy to troche działanie skryptów, gdyż nie trzeba będzie pobierać plikow językowych oraz kod skryptów będzie prostszy, wadą jest natomiast to, że przy dowolnej zmianie kodu, należy go zmienić we wszystkich folderach. Z góry dziękuje za wszelkie uwagi i propozycje odnośnie usprawnienia takiego serwisu. Pozdrawiam, wojto |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 263 Pomógł: 0 Dołączył: 13.07.2003 Skąd: wawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat(scanner @ 2005-03-08 15:11:48) Nie żebym się czepiał, ale... Cytat(patrycjusz @ 2005-03-08 13:57:41) 2. Oracle, albo inna baza z konkretnym wsparciem ($M SQL)- tutaj bardzo ważne będzie to ze jak ci padnie baza to 1. nie będziesz szukał w manualach a tel i juz sprawa zalatwiona 2. bedziesz mial sporo dodatkowych narzedzi ktore pozwalaja monitorowac stan bazy i wiele innych rzeczy. Jeśli za wzór stawiasz tu MS'a, to wybacz - ja wysiadam. Prędzej znajdę coś w MSDN'ie niż "jednym telefonem". Wiem bo przeżyłem niejeden hotline po wsparcie techniczne.hmm.. mam zupełnie inne doświadczenia, wiesz wydaje mi się że zależy to raczej od firmy która $M lub Oracle obsługuje, ale dotychczas nie spotkałem się z żadnym problemem a moi znajomi którzy stawiają naprawdę spore aplikacje korzystają tylko z tego, no cóż jak w każdym przypadku zdarzają się odstępstwa od reguły (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 7.10.2025 - 14:09 |