![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 15 Pomógł: 0 Dołączył: 25.11.2003 Skąd: Białe Błota Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tak wlasnie siedze i mysle sobie, bo chce przepisac swoja aplikacje z GOD classes na prawdziwe OOP. Chce aby kazda klasa reprezentowala jeden typ danych, np. klasa Articles ma metody tworzace obiekty klasy Article, ktora posiada z kolei metody zwracajace dane danego artykulu. Ale jest problem... Artykuly w bazie danych polaczone sa relacyjnie z Article_Type, oraz Category. I problem w tym, ze klasa Article_Type to tylko article_type z DB, Category to tylko category z DB. W templejcie potrzebuje wyswietlic artykuly wraz z ich kategoria oraz typem (np. test, recenzja czy cokolwiek innego). I nie wiem, jak mam polaczyc te obiekty. Moge oczywiscie zrobic wywolanie obiektu Category z Article, ale to za kazdym wyswietleniem danych tworzy jedno zapytanie do bazy o nazwe kategorii. Ma ktos jakis pomysl?
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 53 Pomógł: 0 Dołączył: 16.11.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
@hawk: wiem ze moze jestem niepoprawnym optymista, ale Ty widze jestes niepoprawnym pesymista. Jakby wszyscy tak mysleli, to nie powstawaloby nic nowego.
Co do GC to jest to akurat jedna z prostszych rzeczy. Wlasnie po to naukowcy pracowali przez wiele lat, zeby mozna bylo korzystac z ich doswiadczenia, a nie uzywac sposobow chalupniczych. Tylko przeczytac troche literatury, zrozumiec i mozna kodowac. C++ ma taki model wykonawczy, ze nawet jak wezmiesz sredniej jakosci garbage collector to i tak bedzie dzialal lepiej niz ten w Javie (ten w Javie swoja droga tez jest niezbyt dobry o czym wypowiedzieli sie juz wieksi specjalisci, chociazby tacy jak J.H.Boehm). Powod: w Javie prawie wszystko alokujesz na stercie, w C++ prawie wszystko na stosie. Dobra, ale to sa szczegoly techniczne, wracam do tematu. Kolejna rzecz: nie mam zamiaru tego napisac w 1 dzien. Widze ze czytasz w moich postach rzeczy, ktorych nie napisalem. Dla C++ nie ma na razie takiego pakietu, wiec jest miejsce na to zeby taki napisac. Nie twierdze, ze bedzie lepszy czy gorszy. Na pewno pod pewnymi wzgledami bedzie lepszy (wydajnosc, zuzycie zasobow) niz takie powiedzmy JSP a pod innymi gorszy (C++ jest trudniejszym jezykiem, gorzej z przenosnoscia). Swinga przepisywac nie musze bo jest: wxWidgets, QT, GTK+. Do wyboru do koloru. Zreszta po kiego grzyba swing do aplikacji WWW? Pomysl zanim napiszesz. A moze generowanie obrazkow w locie? ImageMagick. Dziala i na Win, i na Lin, i na Uniksach. EJB nie jest mi potrzebne - to ma byc do srednich aplikacji projektowanych obiektowo, a nie do systemow rozproszonych. Oczywiscie cos na ksztalt EJB bedzie - w zasadzie EJB to w wiekszosci RMI, a przeciez odpowiednik RMI w C++ jest: CORBA. Przez srednie aplikacje rozumiem takie, dla ktorych J2EE jest za duza armata, a php jest za bardzo ograniczone (w sensie projektowania architektury aplikacji, nie mozliwosci) I pamietaj tez, ze php powstalo jako pare skryptow Perla do latwiejszego pisania CGI. Mysle, ze gosc, ktory tworzyl php od podstaw tez sie spotykal z opiniami takimi jak Twoje: "Stary, daruj sobie, wszyscy koduja CGI w Perlu i C, nie napiszesz nic mocniejszego niz kompilatory C albo Perla, nad ktorymi pracowano wiele lat..." Tak czy inaczej latwiej dopisac pare bibliotek do C++ niz wymyslac nowy jezyk. Prawie nic nie trzeba samemu pisac - tylko sie rozejrzec, wybrac, zebrac, ujednolicic i wygenerowac dokumentacje. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 22:16 |