![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarząd Postów: 3 503 Pomógł: 28 Dołączył: 17.10.2002 Skąd: Wrocław ![]() |
Tak sobie siedzę i myślę i wpadłem na taki temat.
Napisałem aplikację MyApp (nazwa zmyślona) - oczywiście php/SQL. Udostępniam jej demo na sieci i oferuję jej sprzedaż za cenę X zł. I teraz szukam sposobu, w jaki można by zabezpieczyć MyApp przed rozpowszechnianiem pakietu poza moja kontrolą. Poza stosowaniem np. MMCache lub ZendEncodera (itp) nic innego sensownego nie przychodzi mi do głowy. Powyższe rozwiażania niestey nie wchodzą w grę - jeśli MyApp sprzedam komuś, kto ją będzie chciał postawic np. na Lycosie, to wszystko zdechnie. Oczywisćie ufam userom i jełśi za coś zapłacili XX zł, to prawdopodobnie nie będą tym handlować dalej, ale.. temat do przemyśleń jest. Macie jakieś pomysły? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 242 Pomógł: 0 Dołączył: 14.03.2003 Skąd: Szczecin Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
zawrzyj to w umowie kupna-sprzedaży lub licencyjnej.
jeśli nadasz każdemu egzemplarzowi aplikacji ukryty w źródle kod, i jeśli dojdą do Ciebie informacje (lub sam znajdziesz), że ten egzemplarz aplikacji jest dostępny w sieci w wersji pełnej za friko, zawsze będziesz mógł pociągnąć do odpowiedzialności cywilno-prawnej właściciela egzemplarza z tymże ukrytym kodem. co innego, jeśli jakiś egzemplarz ktoś rozkompiluje, złamie (usunie część z kodem) i po skompilowaniu wrzuci do sieci... - ostatnio to się stało standardem przy łamaniu zabezpieczeń nawet tych najdroższych programów... acha - oczywiście pozostaje kwestia obowiązkowej rejestracji egzemplarza aplikacji przez klienta... co do ceny... zależy jaką ta aplikacja ma wartość merytoryczną - to sam musisz wiedzieć, na ile cenisz czas jej poświęcony, i to co dana aplikacja daje (czyt.: jak bardzo ułatwia userowi życie). sęk w tym, że zazwyczaj, jeśli miałbyś wycenić swoją aplikację na tyle, ile ona faktycznie jest warta, to nikt by jej nie kupił (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) więc należy cenę podzielić przez potencjalną ilość klientów... chyba, że dążyć do czegoś takiego, do czego dąży(ł?) microsoft... sprzedajesz interface z dostępem do serwera, na którym działa aplikacja - wtedy masz pewność, że tylko jeden user używa tylko jednego egzemplarza, bo loguje się na serwerze na swoje konto. a opłaty pobierasz np. rocznie(?) ryczałtem. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 16.10.2025 - 04:40 |