![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 196 Pomógł: 0 Dołączył: 9.03.2017 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Czy ktoś może mi wyjaśnić dlaczego sklepy internetowe mają zazwyczaj taką piękną i intuicyjną nawigację fasetową (filtrowanie), a np.:
- magazyny i blogi, - strony i konta użytkowników na portalach społecznościowych (w tym YT) - niektóre (?) platformy streamingowe (znam tylko Netflixa, więc nie wiem jak jest w innych) nie mają takiej nawigacji? W sklepach szybko widzę jaki dokładnie jest asortyment i szybko wybieram sobie to, co mnie interesuje. Natomiast w pozostałych wymienionych typach stron wchodzę w kategorię/tag, użytkownika albo wpisuję coś w wyszukiwarce to dostaję bezładną, niekończącą się opowieść. Czy ktoś mi wytłumaczy dlaczego tak jest? Myślę, że ten trend nie będzie się długo utrzymywał, bo Internet się rozrasta w ogromnym tempie, i porządek będzie w coraz większej cenie. Co o tym myślicie? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 196 Pomógł: 0 Dołączył: 9.03.2017 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dzięki za odpowiedź. Przeczytałem z dużym zainteresowaniem. Odpowiem niebawem.
Może na początek zacznijmy od tego: Cytat W przypadku bloga jest relatywnie mało artykułów Cytat Nie mówię, że czasami taka nawigacja by się nie przydała, ale raczej będą to wyjątki od reguły. Zaznaczam, że nie mówimy tylko o blogach. Wymieniłem też inne typy stron. Rozważmy kilka przykładów: https://wolnemedia.net/ - nie wiem ile tu jest wpisów/artykułów, ale jak dla mnie sporo, może być nawet kilka tysięcy https://antyweb.pl/ - ponad 1,500 artykułów https://bialczynski.pl/przewodnik/ - nie wiem ile tutaj jest artykułów, ale linijek jest 1990 https://www.youtube.com/user/wideoprezentacje - 3272 filmy https://www.youtube.com/user/niezaleznatelewizja - 7490 filmów Dla mnie są to wystarczająco duże liczby. To przecież nie są wyjątki. Takich stron są miliony i ta liczba będzie rosnąć. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 16.10.2025 - 03:03 |