![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 Pomógł: 0 Dołączył: 13.07.2017 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cześć,
Jestem totalnym laikiem w kwestii programowania a pojawiam się tutaj ponieważ chciałbym to zmienić. Mam swój pomysł na grę przez przeglądarkę i chciałbym do tej gry stworzyć również apkę mobilną. Pojawia się jednak dość istotne pytanie w jakich językach powinienem to zrobić? Gry via www z tego co wiem pisane są w PHP/MySql ale czy może istnieje jakiś "lepszy" język do wykorzystania w tym celu? Czy później mając taka grę via www da się do niej napisać apke na androida i w jakim języku najlepiej to robić? Prosiłbym Was o pomoc w dobraniu optymalnych narzędzi. Udzielając swoich odpowiedzi proszę napiszcie dlaczego akurat ten język i jeżeli macie jakieś kursy online do polecenia to tez chętnie przyjmę linki do nich (najfajniej byłoby gdyby były za free). Z góry dziękuje za pomoc. PS. Gdyby ktoś chciał pomoc w samym tworzeniu silnika to tez byłoby super. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 146 Pomógł: 19 Dołączył: 1.03.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ja to robiłem w ten sposób.
Gra Via WWW php + MySQL czyli taki standard. Dodatkowo napisałem coś w rodzaju serwera Rest API do komunikowania się. Aplikację na androidzie pisałem w Android Studio (Java i nic innego (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) ). Co więcej, komunikowanie się poprzez wysyłanie zapytań POST, GET do naszego serwera jest bardzo ładnie obsługiwane również w C# i tam właśnie napisałem również klienta do komunikowania się. Tutaj masz kody źródłowe (podstawy bo podstawy ale zawsze możesz użyć jako tutorial (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) https://github.com/leonpro778) Najlepiej tak, żeby miało to wszystko "ręce i nogi" powinieneś napisać to w ten sposób: 1. Klient do gry Via WWW. 2. Klient do gry Via Android. 3. Serwer gry (tutaj będą wszystkie oblicznenia wykonywane) Nie opłaca się robić CAŁEJ gry na stronie (chyba, że chcesz pozostać tylko przy kliencie via WWW) a następnie tworzyć TO SAMO pod Androida (chodzi o mechanikę) bo jest to po pierwsze bez sensu (jak będziesz chciał wprowadzić modyfikację to musisz przerabiać oba kody źródłowe) a po drugie wyszukiwanie błędów spowodowałoby, że pociąłbyś się klawiaturą (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 15.10.2025 - 09:08 |