Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Dlaczego warto programowac obiektowo?
squid
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 358
Pomógł: 0
Dołączył: 3.07.2003
Skąd: Szczecin->niebuszewo->*(next to window)

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Jak w temacie, oczywiscie chodzi mi o php bo np. w c++ to rozumeim i popieram ale w php jakos nie moge pisac obiektowo. Ilekroc probowalem napisac cos obiektowo w php4 konczylo sie to na przepisaniu kodu proceduralnie, nie mialem poprostu zadnego powodu aby utrzymywac klasy w kodzie. W php5 sprawa ma sie juz lepiej aczkolwiek nadal doskwiera mi jednokrotne dziedziczenie i inne ograniczenia w porownaniu z c++ (w tym jezyku uczylem sie obiektowki). Wiec chcialbym poznac wasze argumenty dlaczego piszecie OO. Zwlaszcza chodzi mi o php4 bo w piatej odslonie powoli zaczynam uzywac OO.
Z gory dzieki (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
squid
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 358
Pomógł: 0
Dołączył: 3.07.2003
Skąd: Szczecin->niebuszewo->*(next to window)

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
I tu dochodzimy do sedna sprawy... filozfoii OOP.
Klasy i obiekty to tylko reprezentacja obiektowki, a przeciez chodzi o sposob podejscia do programowania, ktory we wszystkich jezykach gdzie mozna wykorzystac OOP jest podobony -- reprezentacja "rzeczywistych obiektow" w swiecie programowania.

Dlatego widze, ze nie rozumiesz zbytnio sensu (przynajmniej na podstawie przykladu, ktory podales i komentarza do niego) OOP.

no wlasnie moze tak jest

Cytat
Wracjac do przykladu: sproboj teraz za pomoca funkcji dbConnect() polaczyc sie z inna baza nie tracac przy tym poprzedniego polaczenia (i nie uzywajac globalnych zmiennych)...
A w przypadku obiektowki, tworzysz poprostu nowy obiekt polaczenia z baza danych (przechowujacej wskaznik do polaczenia) i juz.

mysle ze bym potrafil ale przyznaje perspektywa niezbyt zachecajaca

Cytat
Jeżeli tak dobrze znasz C++ i OOP

tylko znam, nie umiem (nie wiem czy widzisz roznice)

Cytat
No właśnie, dlaczego? Dlaczego w C++ używamy STL, zamiast jeździć po wskaźnikach? Dlaczego używamy MFC, zamiast zrobić wielką pętlę komunikatów? Dlaczego strumienie, a nie printf? Dlaczego w ogóle piszesz w C++, a nie w czystym C? Przecież C jest szybszy od C++. Na pewno. Sprawdzone.

STL bo dysponuje gotowymi i optymalnymi w danych warunkach srodkami. Strumienie bo sa szybsze i daja wieksze mozliwosci (wyprowaczanie/wprowadzanie calych obiektow). No fakt C szybsze ale w c++ szybciej sie pisze ale ten argument OOP znalem juz wczesniej tylko wlasnie tego nie widze w tym co pisze na codzien w php.

zeby bylo jasne nie jestem przeciwnikiem oop, tlko jak zaczynam pisac z mysla o obiektrach to nie wiem od czego zaczac i wkoncu wykozystuje f-cje. Na codzien kozystam ze smarty powoli z phienda ale sam glownie pisze strukturalnie. Ale jak chcem przykladowo napisac kod ktory sprawdzi poprawnosc adresu email to musze od razu tworzyc do tego klase? (do polaczenia z baza danych juz wiem ze sie przydaje;))

moze zna ktos z was jakis w miare praktyczny kod gdzies w necie, napisane przy pomocy f-cji i obiektow cos co robi to samo zebym mogl sobie to unaoczic. bede wdzieczny za link
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 5.10.2025 - 16:28