![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 358 Pomógł: 0 Dołączył: 3.07.2003 Skąd: Szczecin->niebuszewo->*(next to window) Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jak w temacie, oczywiscie chodzi mi o php bo np. w c++ to rozumeim i popieram ale w php jakos nie moge pisac obiektowo. Ilekroc probowalem napisac cos obiektowo w php4 konczylo sie to na przepisaniu kodu proceduralnie, nie mialem poprostu zadnego powodu aby utrzymywac klasy w kodzie. W php5 sprawa ma sie juz lepiej aczkolwiek nadal doskwiera mi jednokrotne dziedziczenie i inne ograniczenia w porownaniu z c++ (w tym jezyku uczylem sie obiektowki). Wiec chcialbym poznac wasze argumenty dlaczego piszecie OO. Zwlaszcza chodzi mi o php4 bo w piatej odslonie powoli zaczynam uzywac OO.
Z gory dzieki (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]() |
![]() ![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 358 Pomógł: 0 Dołączył: 3.07.2003 Skąd: Szczecin->niebuszewo->*(next to window) Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat I tu dochodzimy do sedna sprawy... filozfoii OOP. Klasy i obiekty to tylko reprezentacja obiektowki, a przeciez chodzi o sposob podejscia do programowania, ktory we wszystkich jezykach gdzie mozna wykorzystac OOP jest podobony -- reprezentacja "rzeczywistych obiektow" w swiecie programowania. Dlatego widze, ze nie rozumiesz zbytnio sensu (przynajmniej na podstawie przykladu, ktory podales i komentarza do niego) OOP. no wlasnie moze tak jest Cytat Wracjac do przykladu: sproboj teraz za pomoca funkcji dbConnect() polaczyc sie z inna baza nie tracac przy tym poprzedniego polaczenia (i nie uzywajac globalnych zmiennych)... A w przypadku obiektowki, tworzysz poprostu nowy obiekt polaczenia z baza danych (przechowujacej wskaznik do polaczenia) i juz. mysle ze bym potrafil ale przyznaje perspektywa niezbyt zachecajaca Cytat Jeżeli tak dobrze znasz C++ i OOP tylko znam, nie umiem (nie wiem czy widzisz roznice) Cytat No właśnie, dlaczego? Dlaczego w C++ używamy STL, zamiast jeździć po wskaźnikach? Dlaczego używamy MFC, zamiast zrobić wielką pętlę komunikatów? Dlaczego strumienie, a nie printf? Dlaczego w ogóle piszesz w C++, a nie w czystym C? Przecież C jest szybszy od C++. Na pewno. Sprawdzone. STL bo dysponuje gotowymi i optymalnymi w danych warunkach srodkami. Strumienie bo sa szybsze i daja wieksze mozliwosci (wyprowaczanie/wprowadzanie calych obiektow). No fakt C szybsze ale w c++ szybciej sie pisze ale ten argument OOP znalem juz wczesniej tylko wlasnie tego nie widze w tym co pisze na codzien w php. zeby bylo jasne nie jestem przeciwnikiem oop, tlko jak zaczynam pisac z mysla o obiektrach to nie wiem od czego zaczac i wkoncu wykozystuje f-cje. Na codzien kozystam ze smarty powoli z phienda ale sam glownie pisze strukturalnie. Ale jak chcem przykladowo napisac kod ktory sprawdzi poprawnosc adresu email to musze od razu tworzyc do tego klase? (do polaczenia z baza danych juz wiem ze sie przydaje;)) moze zna ktos z was jakis w miare praktyczny kod gdzies w necie, napisane przy pomocy f-cji i obiektow cos co robi to samo zebym mogl sobie to unaoczic. bede wdzieczny za link |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 16:28 |