![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 Pomógł: 0 Dołączył: 20.02.2017 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam
Posiadamy sklep internetowy oparty o cs-cart. Od pewnego czasu serwer zaczął zamulać. Został zmieniony na mocniejszy, ale nic to nie dało. W środku nocy, kompletnie bez ruchu wygląda to tak: Uptime: 708 Threads: 3 Questions: 216418 Slow queries: 0 Opens: 283 Flush tables: 2 Open tables: 309 Queries per second avg: 305.675. W dzień zapytań jest jeszcze dużo więcej. Pytanie jest takie: jak lub za pomocą czego zdiagnozować problem? Od czego najlepiej zacząć poszukiwania? Ewentualnie prośba o polecenie dobrego fachowca. Z góry dziękuję i pozdrawiam Piotrek |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 36 559 Pomógł: 6315 Dołączył: 27.12.2004 ![]() |
Cytat Demo sklepu pokazuje 114 zapytań na głównej, 498 na stronie produktu. Wow, nie ogarniam na jakiej fazie trzeba byc by takie cos napisac :/ @viking masz moze jakies przykladowe zapytania? Ot tak, z ciekawosci (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 590 Pomógł: 185 Dołączył: 19.04.2006 Skąd: Gdańsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Wow, nie ogarniam na jakiej fazie trzeba byc by takie cos napisac :/ Nie trzeba fazy. Wystarczy użyć ORMa, dać do frontendu parę obiektów typu User czy Product a potem w templacie: - wyświetlać co się chce, korzystając ze wspaniałości narzędzi. Do tego wystarczy ustawić np. fetchMode=EAGER (tak na wszelki wypadek) i nagle pobierając np. kategorię bloga stwierdzamy, że feczujemy pół bazy (IMG:style_emoticons/default/Lkingsmiley.png) Mój rekord to ponad 5 tys. zapytań na formularz edycji użytkownika. Po optymalizacji ta liczba spadła do 10, jednak wymagało to prawie całego dnia pracy i zrezygnowania z automatyki na rzecz ręcznego napisania query buildera. Moja rada: przed wyborem rozwiązania analizować kwestie wydajności, zrobić odpowiednie testy, zapewnić moce przerobowe i tak dalej. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 4.10.2025 - 06:34 |