![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 358 Pomógł: 0 Dołączył: 3.07.2003 Skąd: Szczecin->niebuszewo->*(next to window) Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jak w temacie, oczywiscie chodzi mi o php bo np. w c++ to rozumeim i popieram ale w php jakos nie moge pisac obiektowo. Ilekroc probowalem napisac cos obiektowo w php4 konczylo sie to na przepisaniu kodu proceduralnie, nie mialem poprostu zadnego powodu aby utrzymywac klasy w kodzie. W php5 sprawa ma sie juz lepiej aczkolwiek nadal doskwiera mi jednokrotne dziedziczenie i inne ograniczenia w porownaniu z c++ (w tym jezyku uczylem sie obiektowki). Wiec chcialbym poznac wasze argumenty dlaczego piszecie OO. Zwlaszcza chodzi mi o php4 bo w piatej odslonie powoli zaczynam uzywac OO.
Z gory dzieki (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 2 335 Pomógł: 6 Dołączył: 7.03.2002 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat(squid @ 2004-08-08 16:56:24) Inna sprawa po co np. mam pisac tak:
skoro moge tak:
I tu dochodzimy do sedna sprawy... filozfoii OOP. Klasy i obiekty to tylko reprezentacja obiektowki, a przeciez chodzi o sposob podejscia do programowania, ktory we wszystkich jezykach gdzie mozna wykorzystac OOP jest podobony -- reprezentacja "rzeczywistych obiektow" w swiecie programowania. Dlatego widze, ze nie rozumiesz zbytnio sensu (przynajmniej na podstawie przykladu, ktory podales i komentarza do niego) OOP. Wracjac do przykladu: sproboj teraz za pomoca funkcji dbConnect() polaczyc sie z inna baza nie tracac przy tym poprzedniego polaczenia (i nie uzywajac globalnych zmiennych)... A w przypadku obiektowki, tworzysz poprostu nowy obiekt polaczenia z baza danych (przechowujacej wskaznik do polaczenia) i juz. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 15.10.2025 - 06:42 |