![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 77 Pomógł: 0 Dołączył: 4.02.2014 Ostrzeżenie: (20%) ![]() ![]() |
Cześć, programuję w php, js, html, css, czyli taki standard jeżeli chodzi o strony www, frameworki to: laravel, vue.js, materializecss, może niektórzy mnie kojarzą po nicku.
Spotykam się czasem podczas pisania aplikacji z tym, że w pewnym momencie np. w połowie prac, uświadamiam sobie, że kod jest bardziej zawile napisany niż mógłbym być. Załóżmy, że chciałem zastosować do kilku funkcjonalności tą samą część kodu i teraz okazuje się, że, aby tą część wykorzystać, komplikuję sobie świeżo pisane rzeczy, żeby je dostosować do tego co już mam. Teraz przyszło mi na myśl, czy aż tak ważne jest to, aby nie powielać kodu, bo w sumie kierując się taką genezą, wszystko mam (tak mi się wydaje) napisane bardziej zawile, ostatecznie tylko po to, żeby wykorzystać istniejące elementy i dostosować do nich nowe. Przeważnie znajdują się jakieś mini różnice w poszczególnych funkcjonalnościach, które po zsumowaniu robią o wiele większy bałagan niż jakby napisać dla każdej funkcjonalności oddzielnie ten "uniwersalny kod". Dodatkowo, jeśli teraz chciałbym zmienić rzeczy, które są używane w kilkunastu miejscach, to te kilkanaście miejsc przestaje działać z automatu i muszę je wszystkie poprawiać. Nie wiem, czy przedstawienie sprawy w tak ogólny i teoretyczny sposób pozwoli Wam się odnieść do tematu, jeśli nie to podam jakiś przykład. Druga rzecz, to np. 5 lub więcej rozwiązań jednego problemu, gdzie większość wydaje się być niezła. Jak podejmujecie decyzje, czy na szybko, czy jakoś bardziej analizujecie, bo mi schodzi trochę czasu na takie analizy i jest to dość irytujące? Mam w sobie jakąś taką cechę, że strasznie drażni mnie jak zaczyna się robić bałagan i zależy mi bardzo na prostocie i przejrzystości tego co piszę, zarówno od strony użytkownika jak i programisty, chciałbym, żeby to co piszę było idealne i jak mi się nie udaje to mam nerwy. Czy macie podobne problemy, jeśli tak, jak sobie z nimi radzicie? Może to kwestia doświadczenia, programuję zawodowo już praktycznie 2 lata, więc trochę doświadczenia nabrałem, ale to jednak nie 10 lat:p Próbuję sobie wytworzyć jakieś standardy i rozwiązania powtarzalnych problemów, czyli np. stosować jeden lub dwa typy formularzy we froncie, na upload filmów mieć jeden sprawdzony sposób po stronie użytkownika i serwera, usuwanie zasobów też działające w konkretny sposób do wielokrotnego stosowania. Tylko teraz pytanie się pojawia, czy chcąc budować taką swoją bazę rozwiązań nie zostanę w tyle, przez to, że nie zapoznaję się z innymi narzędziami, a pracuję cały czas na tych samych, oczywiście aktualnych wersjach. Co sądzicie? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 3 034 Pomógł: 366 Dołączył: 24.05.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat Ciekawe jak zapiszesz plik bez zapisywania informacji o nim do sesji, skoro klasa Upload wymaga interjejsu StorageInterface. Gdzie masz kodowanie, zmianę nazwy randomową i do ustawienia? Tam masz interfejs wiec zapisujesz do czegokolwiek co implementuje ten interfejs. Przecież nie zrobię Ci gotowca, ja tylko wskazałem drogę która masz iść, Zmiana kodowania,nazwy itd to będą kolejne dekoratory, które sobie dopiszesz w miarę potrzeb. Dekoratorem jest z tego fragmentu tylko:
Upload to klasa bazowa, a SessionStorage wgl nie ma znaczenia dla dekoratora. Bo to jest zależność wstrzykiwana do Upload, dlatego możesz wstawić dowolny storage jaki sobie wymarzysz, warunek jest tylko taki musi implementować zdefiniowany interfejs. Cytat To są transformery, one nie pobierają danych tylko transformują otrzymane dane do postaci jaką się potrzebuje. Działają na pojedynczym elemencie i kolekcji. Nie rozumiem wgl ich zastosowania, ale ja to wszytki zawarłem w jednej klasie File która działa dla wszystkich. Cytat Nie tworzę obiektu klasy abstrakcyjnej tylko jej interfejsu. Klasa abstrakcyjna działa jak interfejs z tym, że metody możesz w niej dodawać. Owszem klasa abstrakcyjna może posiadać definicje jakiś wspólnych metod ale musi posiadać co najmniej jedną metodę abstrakcyjną, żeby można było ja nazwać klasa abstrakcyjna, inaczej to jest zwykła klasa. To są podstawy programowania obiektowego. Cytat Który kod jest bardziej elastyczny? Odpowiedź jest chyba oczywista. Owszem jest, nie Twój i to nie jest moja tylko subiektywna opinia, ale reszta osób stwierdziła to samo. Nie wiem gdzie Ty pracujesz, czy robisz to sam czy w jakimś zespole ale jak w zespole to niech ktoś zrobi Ci code review tego co stworzyłeś ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 23.06.2025 - 23:33 |