![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 77 Pomógł: 0 Dołączył: 4.02.2014 Ostrzeżenie: (20%) ![]() ![]() |
Cześć, programuję w php, js, html, css, czyli taki standard jeżeli chodzi o strony www, frameworki to: laravel, vue.js, materializecss, może niektórzy mnie kojarzą po nicku.
Spotykam się czasem podczas pisania aplikacji z tym, że w pewnym momencie np. w połowie prac, uświadamiam sobie, że kod jest bardziej zawile napisany niż mógłbym być. Załóżmy, że chciałem zastosować do kilku funkcjonalności tą samą część kodu i teraz okazuje się, że, aby tą część wykorzystać, komplikuję sobie świeżo pisane rzeczy, żeby je dostosować do tego co już mam. Teraz przyszło mi na myśl, czy aż tak ważne jest to, aby nie powielać kodu, bo w sumie kierując się taką genezą, wszystko mam (tak mi się wydaje) napisane bardziej zawile, ostatecznie tylko po to, żeby wykorzystać istniejące elementy i dostosować do nich nowe. Przeważnie znajdują się jakieś mini różnice w poszczególnych funkcjonalnościach, które po zsumowaniu robią o wiele większy bałagan niż jakby napisać dla każdej funkcjonalności oddzielnie ten "uniwersalny kod". Dodatkowo, jeśli teraz chciałbym zmienić rzeczy, które są używane w kilkunastu miejscach, to te kilkanaście miejsc przestaje działać z automatu i muszę je wszystkie poprawiać. Nie wiem, czy przedstawienie sprawy w tak ogólny i teoretyczny sposób pozwoli Wam się odnieść do tematu, jeśli nie to podam jakiś przykład. Druga rzecz, to np. 5 lub więcej rozwiązań jednego problemu, gdzie większość wydaje się być niezła. Jak podejmujecie decyzje, czy na szybko, czy jakoś bardziej analizujecie, bo mi schodzi trochę czasu na takie analizy i jest to dość irytujące? Mam w sobie jakąś taką cechę, że strasznie drażni mnie jak zaczyna się robić bałagan i zależy mi bardzo na prostocie i przejrzystości tego co piszę, zarówno od strony użytkownika jak i programisty, chciałbym, żeby to co piszę było idealne i jak mi się nie udaje to mam nerwy. Czy macie podobne problemy, jeśli tak, jak sobie z nimi radzicie? Może to kwestia doświadczenia, programuję zawodowo już praktycznie 2 lata, więc trochę doświadczenia nabrałem, ale to jednak nie 10 lat:p Próbuję sobie wytworzyć jakieś standardy i rozwiązania powtarzalnych problemów, czyli np. stosować jeden lub dwa typy formularzy we froncie, na upload filmów mieć jeden sprawdzony sposób po stronie użytkownika i serwera, usuwanie zasobów też działające w konkretny sposób do wielokrotnego stosowania. Tylko teraz pytanie się pojawia, czy chcąc budować taką swoją bazę rozwiązań nie zostanę w tyle, przez to, że nie zapoznaję się z innymi narzędziami, a pracuję cały czas na tych samych, oczywiście aktualnych wersjach. Co sądzicie? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 3 034 Pomógł: 366 Dołączył: 24.05.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat To co zrobiłeś jest sztywne i kompletnie nie rozszerzalne, chyba, że za każdym razem jak chcę coś dodać, będę musiał modyfikować konstruktor klasy ImageUpload i jej metodę upload() co jest bez sensu, dodatkowo wtedy musiałbym modyfikować kod wszędzie tam gdzie ta klasa jest używana. Nie ma takiej potrzeby bo klasa ImageUpload nigdy się nie zmieni, po to masz przecież dekorator żeby dodać do niej nowe funkcjonalności bez zmiany tej klasy. Te parametry które tam dostaje w konstruktorze one są stałe i nie maja znaczenia, równie dobrze możesz tam przekazać sam Encoder, a Renamer może być dekoratorem, bo w zasadzie zmieniasz źródło danych. Ja po prostu założyłem , że to jest podstawowa funkcjonalność i te kroki są wykonywane zawsze. Klasa mogła nie otrzymywać wgl parametrów i wszystko to dziać się w jej wnętrzu ale wtedy łamiesz zasady programowania obiektowego. Cytat Wegenerowanie pliku wymaga: - nazwy pliku, - ścieżki - kontentu wygenerowanego ze ścieżki - ścieżki na którą ma zostać zapisany. Wszystkie te dane należy wyciągnąć z pliku, żeby go przesłać, oprócz ścieżki do zapisu. No i co mi po tych danych, owszem potrzebuje je w klasie ImageUpload, która zapisuje mi przesłany plik, ale to już nie interesuje GenerateWithThumbnail, bo jego jedynym zdaniem jest stworzenie miniaturki, wiec do czego tu potrzebne są te inne informacje. Cytat Jeżeli te dane wyciągniesz z file w ImageUpload to w jaki sposób dostanie je GenerateWithThumbnail i w jaki sposób encoder i renamer przekaże dane do GenerateWithThumbnail ze zmienioną nazwą i zmienionym rozszerzeniu. Najpierw powinna zostać wygenerowana miniatruka później plik bazowy, bo co jeśli chcę po prostu pomniejszyć plik, a nie generować dwóch? Najpierw muszę go pomniejszyć, a później wygenerować. Jak chcesz coś pomniejszyć skoro to coś nie istnieje. Najpierw musisz mieć coś co będziesz zmniejszał a potem możesz to zmniejszyć, a nie najpierw zmniejszyć a potem dopiero to stworzyć. Sadze, że nadal nie stworzyłes dekoratora bo nie rozumiesz dalej czym on jest i rozwiązanie które powstało jest strasznie nie elastyczne i wgl nie testowalne. Cytat Tacy świetni jesteście, a jak com, albo daro0 wrzucili swój kod, to się okazuje, że gorzej przemyślany niż mój. Ja wrzuciłem kod dekoratora bo się na niego uparłeś, wiec skoro według Ciebie rozwiązanie jest złe to znaczy że dekorator nie był dobrym pomysłem i tyle Implementacja wersja 2:
Ten post edytował com 13.01.2017, 18:14:01 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 20.06.2025 - 11:45 |