Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> CRM - obsługa maili, Koncepcyjnie tylko
markonix
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 707
Pomógł: 290
Dołączył: 16.12.2008
Skąd: Śląsk

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Jeżeli budowalibyście CRMa dla swojej firmy i chcieliby oni mieć obsługę e-maili - tak aby szło kategoryzować maile do tasków i klientów żeby wszystko potem łatwo znaleźć.
Jakbyście to rozwiązali od strony PHP, może kiedyś już z tym mieliście do czynienia?

Mi przychodzą przynajmniej 3 metody do głowy:
- w oparciu o imap, pobieranie skrzynek, troszkę trudne technicznie ale wygodne bo nie muszą używać CRMa do wysyłki e-maili
- w oparciu o forward - każdy e-mail leci też do CRMu, fajne bo każdy mail leci w trybie rzeczywistym, troszkę słabiej z wysyłką, ta już musi się zawsze odbywać przez CRM
- smtp/pop, wszystko w ramach CRM, brak dotychczasowych maili, pełne uzależnienie od CRMa

Może jakieś gotowe rozwiązania w postaci CRMów? Próbowałem vtiger, sugar. Widzę, że każdy ma inne podejście.
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
!*!
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 298
Pomógł: 447
Dołączył: 16.11.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Tak się zastanawiam po co Wy chcecie trzymać odebrane/wysłane maile w bazie... Zakładam że to jakiś skrót myślowy od przypięcia konkretnej wiadomości jakiegoś konkretnego znaczenia/tagów np "klient X, sprawy Y - żółte papiery"? lub innych wykraczających poza protokół, a nie całych wiadomości?

Odbierasz przez IMAP wiadomości, wysyłasz po SMTP i to załatwia sprawę bez znaczenia kto i jakiego klienta poczty użyje, CRM będzie i tak widział to samo po odebraniu przez IMAP. Kwestię synchronizacji, aby wszyscy lub część była widziana w CRM po wysłaniu z programu pocztowego można załatwić nawet w czasie rzeczywistym, sprawdzając ile wiadomości znajduje się w skrzynce, wtedy przez IMAP pobierasz różnice np pierwsze 50, "policzenie" wszystkich wiadomości, lub pobranie konkretnej partii będzie szybsze. Działa to tylko w jedną stronę DO CRM niestety. A jakby to była firmowa poczta, gdzie masz dostęp do serwerów, to czysta poezja i wtedy masz prawdziwe "real time".
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 14.10.2025 - 03:42