![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 707 Pomógł: 290 Dołączył: 16.12.2008 Skąd: Śląsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jeżeli budowalibyście CRMa dla swojej firmy i chcieliby oni mieć obsługę e-maili - tak aby szło kategoryzować maile do tasków i klientów żeby wszystko potem łatwo znaleźć.
Jakbyście to rozwiązali od strony PHP, może kiedyś już z tym mieliście do czynienia? Mi przychodzą przynajmniej 3 metody do głowy: - w oparciu o imap, pobieranie skrzynek, troszkę trudne technicznie ale wygodne bo nie muszą używać CRMa do wysyłki e-maili - w oparciu o forward - każdy e-mail leci też do CRMu, fajne bo każdy mail leci w trybie rzeczywistym, troszkę słabiej z wysyłką, ta już musi się zawsze odbywać przez CRM - smtp/pop, wszystko w ramach CRM, brak dotychczasowych maili, pełne uzależnienie od CRMa Może jakieś gotowe rozwiązania w postaci CRMów? Próbowałem vtiger, sugar. Widzę, że każdy ma inne podejście. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 707 Pomógł: 290 Dołączył: 16.12.2008 Skąd: Śląsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dokładnie o to mi chodziło, połączenie wszystkich opcji. Nie rozumiem po co chcesz to rozdzielać? CRM nie powinien być robiony w częściach. Jakich znowu częściach? O czym Ty piszesz? Zresztą te zdanie jest bez sensu, bo oczywiście, że CRM powinien być robionych w częściach, modułowo ale to nie o tym temat. A jaki jest problem w zapisaniu emaili do bazy danych oraz cyklicznej synchronizacji tego ze skrzynką pocztową? Łączenie się za każdym razem do skrzynki przy dużej ilości wiadomości może być problematyczne. Nie chodzi mi o ocenę trudności, moje pytania nie dotyczą implementacji tych mechanizmów w PHP bo sobie poradzę. Pytam w kontekście wygody i ograniczeń technicznych przy każdym rozwiązaniu. Więc jaki w tym problem widzę, ale nie techniczny? - a no na pewno w porównaniu do rozwiązania, które ma VTIGER CRM opóźnienie otrzymania e-maila w CRM mając go nawet włączony. Choć wydaje mi się, że mając Outlooka klient też liczy się z jakimś opóźnieniem bo on też nie ma żadnej możliwości nasłuchiwania skrzynki tylko odświeża ją co zadany czas, na pewno tak gmail działa i trzeba z tym żyć. Najbardziej PRO rozwiązaniem wydawałoby się: - pobieranie maili via IMAP (raz wszystkich, starych + nowych na bieżąco w zadanym interwale) - wysyłanie via SMTP, zapisywanie e-maila na serwerze w sent boxie (trzeba ręcznie zapisywać emle przez protokół imap, domyślnie żadna bibl. PHP tego za nas nie zrobi) - nasłuchiwanie e-maili z forwardu, w momencie przyjścia e-maila w czasie rzeczywistym o nim wiemy i możemy odpalić synchronizacje Daje to nawet lepszą obsługę przychodzących wiadomości aniżeli taki OutLook. Małą lukę w tym pomyślę widzę w przypadku wysłania e-maila przez użytkownika przez programy zewnętrzne - czy każdy zapisuje to via imap na serwerze, ktoś ma doświadczenia? Na szybko przeczytałem, że Outlook ma taką możliwość choć wymaga to ustawień odpowiednich. Ten post edytował markonix 30.11.2016, 10:23:29 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 17.10.2025 - 11:34 |