Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> CRM - obsługa maili, Koncepcyjnie tylko
markonix
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 707
Pomógł: 290
Dołączył: 16.12.2008
Skąd: Śląsk

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Jeżeli budowalibyście CRMa dla swojej firmy i chcieliby oni mieć obsługę e-maili - tak aby szło kategoryzować maile do tasków i klientów żeby wszystko potem łatwo znaleźć.
Jakbyście to rozwiązali od strony PHP, może kiedyś już z tym mieliście do czynienia?

Mi przychodzą przynajmniej 3 metody do głowy:
- w oparciu o imap, pobieranie skrzynek, troszkę trudne technicznie ale wygodne bo nie muszą używać CRMa do wysyłki e-maili
- w oparciu o forward - każdy e-mail leci też do CRMu, fajne bo każdy mail leci w trybie rzeczywistym, troszkę słabiej z wysyłką, ta już musi się zawsze odbywać przez CRM
- smtp/pop, wszystko w ramach CRM, brak dotychczasowych maili, pełne uzależnienie od CRMa

Może jakieś gotowe rozwiązania w postaci CRMów? Próbowałem vtiger, sugar. Widzę, że każdy ma inne podejście.
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
markonix
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 707
Pomógł: 290
Dołączył: 16.12.2008
Skąd: Śląsk

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(Niree @ 30.11.2016, 03:13:38 ) *
Dokładnie o to mi chodziło, połączenie wszystkich opcji. Nie rozumiem po co chcesz to rozdzielać? CRM nie powinien być robiony w częściach.

Jakich znowu częściach? O czym Ty piszesz? Zresztą te zdanie jest bez sensu, bo oczywiście, że CRM powinien być robionych w częściach, modułowo ale to nie o tym temat.

Cytat(lukaskolista @ 30.11.2016, 08:13:07 ) *
A jaki jest problem w zapisaniu emaili do bazy danych oraz cyklicznej synchronizacji tego ze skrzynką pocztową? Łączenie się za każdym razem do skrzynki przy dużej ilości wiadomości może być problematyczne.

Nie chodzi mi o ocenę trudności, moje pytania nie dotyczą implementacji tych mechanizmów w PHP bo sobie poradzę. Pytam w kontekście wygody i ograniczeń technicznych przy każdym rozwiązaniu.
Więc jaki w tym problem widzę, ale nie techniczny? - a no na pewno w porównaniu do rozwiązania, które ma VTIGER CRM opóźnienie otrzymania e-maila w CRM mając go nawet włączony. Choć wydaje mi się, że mając Outlooka klient też liczy się z jakimś opóźnieniem bo on też nie ma żadnej możliwości nasłuchiwania skrzynki tylko odświeża ją co zadany czas, na pewno tak gmail działa i trzeba z tym żyć.

Najbardziej PRO rozwiązaniem wydawałoby się:
- pobieranie maili via IMAP (raz wszystkich, starych + nowych na bieżąco w zadanym interwale)
- wysyłanie via SMTP, zapisywanie e-maila na serwerze w sent boxie (trzeba ręcznie zapisywać emle przez protokół imap, domyślnie żadna bibl. PHP tego za nas nie zrobi)
- nasłuchiwanie e-maili z forwardu, w momencie przyjścia e-maila w czasie rzeczywistym o nim wiemy i możemy odpalić synchronizacje
Daje to nawet lepszą obsługę przychodzących wiadomości aniżeli taki OutLook. Małą lukę w tym pomyślę widzę w przypadku wysłania e-maila przez użytkownika przez programy zewnętrzne - czy każdy zapisuje to via imap na serwerze, ktoś ma doświadczenia? Na szybko przeczytałem, że Outlook ma taką możliwość choć wymaga to ustawień odpowiednich.

Ten post edytował markonix 30.11.2016, 10:23:29
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 17.10.2025 - 11:34