Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> wycena
halfik
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 259
Pomógł: 0
Dołączył: 17.05.2003
Skąd: Nysa

Ostrzeżenie: (10%)
X----


Panowie, interesuje mnie za ile kazdy z Was bylby napisac nizej scharakteryzowane oprogramowanie:

Krótki opis systemu.

Petenci skladaja pisma do Działu Podawczego.

Pisma te sa wprowadzane przez sekretariat do systemu informatycznego i powstaja "sprawa".
Każda sprawa będzie miała swój numer, który będzie nadawany automatycznie przez program przy
zakładaniu sprawy .

W formularzu sprawy będzie guzik „Wyszukaj inne”, który będzie pokazywał listę spraw z tej samej
lokalizacji (ulicy) i na liście tej będzie można zaznaczyć sprawy powiązane ze sobą, co spowoduje
połączenie tych spraw w jedną grupę.

W czasie wprowadzania "sprawy" okresla sie jej typ i na tej podstawie wyswietla sie odpowiedni
formularz, ktory trzeba uzupełnic.

Do sprawy mozna dodawac dowolne dokumenty lub komentarze.
W czasie tworzenia "sprawy" jest też ona przypisywana do działu.

Pracownicy działu po zalogowaniu sie do systemu widza ze do nich zostala przypisana "sprawa".
Aby zrealizowac "sprawe" inicjowane jest "zadanie".

Z danym typem "sprawy" jest zwiazanych kilka typów "zadan", ale w konkretynm przypadku jest
wybierane jedno "zadanie", zmierzajace do realizacji tej konkretnej "sprawy".

Z danym zadaniem związane są kwoty zakontraktowane i wypłacone. Na podstawie tych kwot będzie
tworzony budżet.

"Zadanie" moze byc realizowane przez klika dzialow, ale w danej chwili tylko jeden dzial jest za nie odpowiedzialny i moze dokonywac zmian.

Jednym z elementow wykonywania sprawy jest okreslenie jej kosztow - wykonuje to dzial SU. Koszty
nie sa widoczne dla innych dzialow.

Mamy wiec teraz taka sytuacje ze "zadanie" idzie od działu do działu, az sie zakonczy, a wraz z nim zakonczy sie "sprawa", z ktorą to zadanie było związane.

Kazdy dzial moze dodawac komentarze i dokumenty.

W systemie ma być możliwość prezentacji podsumowania wydatków z budżetu.

Budżet jest to całościowa kwota przeznaczona na wydatki w danym okresie.
Budżet jest "spożywany" przez kolejne "zadania".

Budzet mozna ogladac w dwoch ujeciach:
1) budzet rozbity na typy zadan
2) budzet szczegolowy

W systemie będzie tworzony log, zawierający działania pracowników.




P.S Moze jakis dzial na forum zwiazany z wycenami etc. ? (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
zalew
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 407
Pomógł: 0
Dołączył: 24.10.2002
Skąd: warszawa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


ja to widze 5-10k w zaleznosci od tego jak bedzie wygladal szczegolowy opis poszczegolnych elementow, bo duzo pojec jest tu bardzo ogolnikowych (np 'budzet' sprytnie przemyka jako cos do poogladania sumy pieniedzy a ja w tym widze dosc spory element do oprogramowania.. na podstawie takich ogolnikow nie da sie szczegolowo wycenic)..

no i podejrzewam, ze to tez zalezy dla kogo naprawde ta praca, czego klient oczekuje... jesli to zamawia firemka, ktora chce miec byle miec cos na komputerze i z gory planuje 'wybiore najnizsza oferte' to nie ma co sie ladowac w ten interes.. jesli zas firma wie, ze to ma byc system, ktory ma jej starczyc na lata i chce jakosc, niezawodnosc + ew. support, to (pomijajac fakt, ze dobrze by bylo temu klientowi wejsc we wspolprace z firma) jest to wg mnie praca dla minimum 2 osob (zeby sie zmiescic w rozsadnym czasie przy zachowaniu jakosci) - jeden od analizy zapotrzebowan, ulozenia struktury danych, powiazan, zaprogramowania bazy danych i drugi od oprogramowania interfejsu.. widze tu jeszcze miejsce dla osoby ktora zaprojektuje interfejs od strony wizualnej/funkcjonalnej innymi slowy grafika...


na koniec powtorze to co powiedzialem w innym temacie o wycenach:
sporzadzajcie specyfikacje, odpowiedzcie sami sobie na pytanie: co macie do zrobienia, wtedy nie bedziecie pytac 'bo ja nie wiem za ile'..

Ten post edytował zalew 29.07.2004, 00:51:02
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 4.10.2025 - 04:31