![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 11 Pomógł: 0 Dołączył: 9.03.2016 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Mam dość niewygodny problem. Nie jestem aż tak dobry z matematyki żeby z tym sobie poradzić. Chodzi o to, że mam stworzoną mapę do gry. Gracz może się po niej przemieszczać. Gdy zaczyna się przemieszczać do bazy zapisują się wszystkie informacje o podróży wraz z czasem. Jeśli wejdzie na stronę ponownie - podróż jest nadal kontynuowana. Działa to na takiej zasadzie że czas który pozostał do ukończenia podróży zamieniany jest na milisekundy i daje wtedy pozostały czas animacji. Wtedy za pomocą $.animate() przesuwam gracza do pozycji końcowych X i Y. Problem w tym, że nie mogę rozgryźć równania, które względem koordynacji Ax, Ay, Bx, By, oraz długości ścieżki wyliczy gdzie teraz znajduje się gracz. Mam już takie obliczenia: Całkowity czas podróży, czas który pozostał, czas który gracz już przebył, odcinek który gracz już przebył (w px), nawet procent który przebył. Ale nie mogę nadal wyliczyć tych końcowych koordynatów X i Y. Proszę o pomoc, bo męczę się z tym już długi czas. Oto kod:
Niestety funkcja nie działa, numery wychodzą ujemne albo ekstremalnie duże. Proszę o pomoc. Pozdrawiam, Hazes. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 806 Pomógł: 1828 Dołączył: 11.03.2014 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
dx=Bx-Ax
dy=By-Ay |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 11 Pomógł: 0 Dołączył: 9.03.2016 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
dx=Bx-Ax dy=By-Ay Okej, zrobiłem. Z tym że im dłużej moja postać idzie w daną stronę tym bardziej obiekt jest odsunięty. Jeśli idę w prawo, postać pojawia się za wysoko z czasem. Jeśli idę do góry obiekt przesuwa się za bardzo w prawo. Jeśli idę w prawo to przesuwa mnie znów w lewo. Generalnie na początku jest dobrze, cały czas jest na linii. Wygląda to u mnie tak:
Ten post edytował Hazes 1.09.2016, 19:54:10 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 25.09.2025 - 19:52 |