![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 14 Pomógł: 1 Dołączył: 1.06.2016 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Piszę chat do gry którą tworzę , i zastanawiam się gdzie najlepiej przetrzymywać wiadomości z czatu tak aby nie obciążały one za bardzo serwera. W tym wypadku widzę dwie opcje przetrzymywać cały chat w pliku txt , lub w bazie danych. Zastanawiam się tylko która metoda byłaby dla mnie korzystniejsza, i która by zjadała mi mniejsze zasoby. Czy serwer szybciej uzyska dostęp do bazy danych czy może do pliku txt ? Jeśli macie jakieś inne pomysły co do przetrzymywania danych chatu to zamieniam się w słuch. Proszę o uzasadnienie swojej odpowiedzi. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 332 Pomógł: 10 Dołączył: 13.03.2014 Skąd: Bydgoszcz Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Czat nie jest istotny więc proponuje w pamięci RAM. A ja się z tym nie zgodzę, jeśli będzie dużo wiadomości to będzie marnować dużo ram'u. Według mnie najlepiej było by to zrobić na 3 sposoby. RAM: Trzyma np. 100 ostatnich wiadomości. BAZA: Trzyma ostatnie wiadomości z np. 24h PLIK: Trzyma wszystko > 24h. Według mnie jest to najwydajniejszy sposób. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 9.10.2025 - 13:00 |