![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 555 Pomógł: 84 Dołączył: 20.02.2008 Skąd: Małopolska Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Hej,
testuje sobie dzisiaj wydajność interfejsów websocket dostępnych w róznych językach programowania i trafiłem na problem z socket.io. Napisałem sobie prosty skrypcik, który ma mi zmierzyć czas przesyłania 10 tys. żądań ws. Niestety używając tego skryptu dostaję mierne wyniki rzędu ~1.500 req/s. Przy analogicznym teście z użyciem ratchet w PHP dostaję wyniki ~27.5 tys., czyli prawie 20 razy więcej. Dodatkowo test samego protokołu HTTP w js daje mi wynik prawie 4 tys. żądań. Całość wygląda jakby każde żądanie socket.io nawiązywało nowe połączenie zamiast używać starego, ale zdarzenie connect leci tylko raz, więc to nie powinno być przyczyną. Może mi ktoś powiedzieć co jest w tym teście źle? Server: Kod var app = require('express')(); var http = require('http').Server(app); var io = require('socket.io')(http); app.get('/', function(req, res) { res.sendfile(__dirname + '/index.html'); }); io.on('connection', function(socket) { socket.emit('connection'); socket.on('req', function() { socket.emit('ans', 'hello'); }); }); http.listen(3000, function() { console.log('listening on *:3000'); }); Client Kod var socket = io();
var cnt = 0; var startTime = 0; var endTime = 0; socket.on('ans', function(message) { if (++cnt === 10000) { endTime = performance.now(); console.log(endTime-startTime); } }); socket.on('connection', function() { startTime = performance.now(); for (var i=0; i<10000; i++) { socket.emit('req', 'hello'); } }); Ten post edytował Skie 21.04.2016, 19:33:20 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 798 Pomógł: 307 Dołączył: 13.05.2009 Skąd: Gubin/Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat Node.js akurat jest stanowy, więc wydaje mi się, że pisałeś to na szybko i coś Ci się pomieszało. Taa akurat wychodziłem i pisałem to na szybko, nie przeczytałem tego nawet drugi raz.. Problem z testowaniem tego jest taki, że nigdy nie będziesz od jednego połączenia wysyłać 10k pustych emitów, jak i to że socket.io domyślnie startuje z xhr-pollingu, i już na tym połączeniu zdarzenie `connect` jest wyzwalane. Jeżeli próbujesz wszystko wysłać w jedną sekundę, to wszystko zwyczajnie pójdzie jednym xhr'owym requestem. Musiałbyś w ustawieniach podać tylko `websocket` jako protokół: Kod var socket = io('http://localhost', { transports: ['websocket'] });
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 6.10.2025 - 15:43 |