![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 102 Pomógł: 0 Dołączył: 28.07.2015 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam.
Zacząłem robić sklep internetowy w ramach nauki we własnym zakresie. Zrobiłem już mniej więcej wygląd strony, logowanie oraz rejestrację. Jedynie problem jest przy koszyku, kupionych rzeczach, sprzedawanych itd. Teraz przejdę do sedna, chodzi mi o to jak połączyć 2 tabele w MySQL w PHPMyAdmin bo nigdzie tam nie mogę takiego czegoś znaleźć... Chodzi mi o takie połączenie relacyjne, że dla danego id użytkownika w nowej tabeli przypisywane są przedmioty, które dodał i komentarze. Tak się zastanawiałem nad tym jak ma działać koszyk i jedynie przychodzi mi do głowy takie coś, że dla użytkowników zakładana jest tabela, w której dodawane są przedmioty lub usuwane jak chce użytkownik. No, ale jak mamy 1000 użytkowników to 1000 tabel przeciąży serwer... Więc musi to być jedna tabela, w której dla konkretnego ID użytkownika przypisuje konkretne ID przedmiotu, który obserwuje (wrzucił do koszyka). Dla osób niezalogowanych można przy wejściu na stronę nadawać id itd tworząc takiego jakby użytkownika, który kasowany jest po tym jak ktoś się zaloguje lub jak wyjdzie ze strony (tutaj za bardzo nie wiem jak kasować np. cookies po wyłączeniu strony). Można też dla niezalogowanych dawać informacje, że koszyk tylko po zalogowaniu do serwisu (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Nie wiem czy takie moje myślenie jest odpowiednie, dlatego chciałbym żeby ktoś mi doradził, poprawił moje myślenie i nakierował jak ustawiać to z bazami danych. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 650 Pomógł: 16 Dołączył: 5.07.2010 Skąd: Ściśle Tajne Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Chodzi o to że podczas tworzenia tabeli koszyk i sprawdzania danych przez PHP nie ma możliwości oszukania skryptu i zrobienia zamówienia za inną cenę niż sprzedawca ustawi... W ciasteczkach można zmienić wartości, ale to nie jest moim zdaniem też jakoś bardzo niebezpieczne bo sprzedawca po złożonym zamówieniu przez klienta widzi wszystkie dane i ma dwa wyjścia (zaakceptować zamówienie, albo je odrzucić), choć w przypadku MediaMarktu, wątpię aby sprzedawca znał ceny wszystkich swoich produktów, dlatego podczas tworzenia sklepu, lepiej zrobić to raz, a porządnie...
Ten post edytował GodOfPeople 30.03.2016, 23:25:34 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 13.10.2025 - 08:03 |