![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 81 Pomógł: 4 Dołączył: 17.02.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam, chciał bym zaczerpnąć więcej wiedzy na temat pracy w dużych zespołach nad produktami. Dokładniej chodzi workflow zarówno od strony organizacyjnej (tutaj dość łatwo można znaleźć coś w internetach) jak i od strony technicznej (no i tutaj coś konkretnego znaleźć jest cieżko).
Jeśli chodzi o organizacje to tutaj mamy dość prosty i popularny gitflow: http://nvie.com/posts/a-successful-git-branching-model/ [moze jakieś inne polecicie?] Natomiast od strony technicznej, wygląda to dużo trudniej. Środowiska produkcyjne, testowe i preprodukcyjne są raczej proste, natomiast środowiska developerskie są nieco trudniejszą sprawą. Do głowy przychodzi mi vagrant lub VPSy. Problemem jest natomiast skala. Jeśli zespół jest 5 osobowy i mamy ze 2 produkty, to jest to tylko 10 środowisk na serwerach lub ściągamy developerom te 2 produkty na lokalny sprzęt. Natomiast jeśli programistów jest 50 a produktów 20, to mamy 1000 środowisk developerskich do ogarnięcia lub musimy lokalnie ściągnąć 20 produktów co wiązać się będzie ze sporym wydatkiem na sprzęt. Jak żyć? jak ktoś ma własne doświadczenia to chętnie je przeczytam, dobrą literaturą też nie pogardzę. Nie musi być koniecznie po polsku. Z góry przepraszam, jeśli temat był poruszany. Używałem szukajki ale nic nie znalazłem związanego z tym zagadnieniem. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 885 Pomógł: 463 Dołączył: 3.10.2009 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Zależy na jakim etapie jest projekt, na etapie rozwoju lub wdrożenia:
1. polecam model pracy z gitem: git-flow: http://nvie.com/posts/a-successful-git-branching-model/ 2. korzystanie z pull requestów oraz code review w popularnych nakładkach na gita np. bitbucket.org lub gitlab 3. używanie systemów ticketowych np. redmine albo jira i zintegrowanie ich z np. hipchatem (jira - hipchat), używanie w nich sprintów 4. do tego dochodzi standardowa poczta, codzienne spotkania w SCRUMie, raz w tygodniu planningi 5. należyte opisywanie zadań w systemach ticketowych, używając user stories oraz kryteriów akceptacyjnych |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 11.10.2025 - 20:18 |