![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 0 Pomógł: 0 Dołączył: 28.11.2015 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Rozglądam się za wykonawcą średniej wielkości serwisu, przy czym mój budżet to ok 40 000 tyś zł. Problem w tym, że nie znam się na tym i nie jestem w stanie przygotować odpowiedniej specyfikacji, tak przy okazji kontaktu z różnymi firmami otrzymałem od jednej kontakt do analityka, który zajmuje się tym na co dzień
za pełen proces analityczny pozyskanie, analiza, specyfikowanie i walidację wymagań powiedział mi 20% wartości budżetu i efektem tego będzie SRS, dokumentacja dot. interfejsów, przypadki użycia i coś jeszcze bezpośrednio odnoszące się do testów. Nie pamiętam teraz, nie mam dostępu do służbowego PC. To rozsądna według was stawka? Aha i czas pracy oceniał na ok 20 - 25 dni. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 Pomógł: 0 Dołączył: 28.11.2015 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
ZenekN
Nie rozumiem, co rozumiesz przez zmianę myślenia klienta. Według przedstawionego przeze mnie schematu powinno się przekształcać wymagania klienta. Narzędzia te wyjaśniają wątpliwości klienta. Łatwiej jest przedstawić je dalej (zespołowi) w takiej formie, niż formie tekstowej. Dokumentacja dla zespołu programistycznego powinna być stworzona w postaci modelów analitycznych, wiem, że część programistów nie potrafi prawidłowo czytać tych modeli i trzeba dla nich specjalnie tworzyć scenariusze użycia nie opisane przy pomocy modeli analitycznych, tylko przy pomocy zwykłego tekstu. Dokumentacja dla klienta powinna zaś być tworzona w przejrzystej formie, choć nie zawsze jest taka potrzeba. Analityka zatrudnia się do pracy nad wyspecyfikowaniem wymagań dla programistów, nie dla klienta. Przytaczam jeszcze korzyści (od swojego kolegi branżowego z dokumentu, który przesyła swoim klientom). Korzyści z posiadania dokumentacji, przeprowadzenia procesu analitycznego ? Mniejsza liczba defektów w wymaganiach oraz gotowym produkcie ? Mniejsza liczba przeróbek na etapie projektowania i implementacji ? Szybsza implementacja funkcjonalności ? Mniejsza liczba niepotrzebnych i nieużywanych funkcjonalności ? Niższe koszty ulepszeń ? Mniej błędów w przepływie informacji ? Ograniczenie pełzania informacji ? Ograniczenie chaosu w projekcie ? Większą własną satysfakcję również końcowych użytkowników ? Produkt, który robi to, co powinien robić Panowie zgodzicie się ze mną, że jeżeli do projektu dostarczona została szczegółowa dokumentacja ze szczegółowymi scenariuszami użycia pracuje się wam wygodniej. Zgodzicie się ze mną, że mimo, że klient wyda na tym etapie X kwotę, to na etapie Y ją zaoszczędzi. Programista bierze za godzinę od 50 zł wzwyż, poprzez dokumentacje jest w stanie zaoszczędzić Z godzin, co pokrywa ok 10 - 30% kosztów na implementację (w zależności). Reszta poniesionych przez niego kosztów jest dodatna w postaci (zwiększonego) sukcesu produktu. Fakt faktem, że Wy zarabiacie wtedy mniej. Ten post edytował JaroslawK 28.11.2015, 23:09:03 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 13.10.2025 - 15:35 |